در فاصله سه روز باقی مانده به افتتاح جشنواره فیلم نوجوان، دبیر این جشنواره به همراه معاون سیاسی استاندار همدان در نشستی به این رویداد سینمایی پرداختند؛ این در حالی است که هنوز اسامی فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره اعلام رسمی نشده است.

علیرضا شجاع نوری، دبیر جشنواره نوجوان با اشاره به نخستین المپیاد فیلمسازی نوجوانان که قرار است در حاشیه جشنواره برگزار شود آن را یک اتفاق و حادثه خوب دانست و اظهار کرد: قرار است دبیرخانه آن در همدان باشد و در طول سال نیز این برنامه جریان داشته باشد.

در این دوره هم با فراخوانی که داده شد بیش از ۱۰۰۰ نفر از سراسر ایران، از این رویداد استقبال کردند و بیش از ۴۰۰ فیلم سه دقیقه‌ای به جشنواره ارسال شد و در نهایت ۹۰ فیلم انتخاب شد.

شجاع نوری با اشاره به سخنان نشست خبری قبلی‌اش مبنی بر اینکه اگر فیلم نداشته باشیم بخش سینمای ایران را برگزار نخواهیم کرد، ادامه داد: خوشبختانه فیلم‌های نوجوان خوبی به جشنواره رسید و در بین آنها آثار زیادی هستند که موجب دلگرمی ما شد و دیدن آنها ما را از تصمیم‌مان برای جداسازی بخش کودک و نوجوان خرسند کرد. وی افزود:

از سال آینده این تفکیک ادامه خواهد داشت و معتقدیم اتفاقات مبارکی برای سینمای ایران به همراه خواهد داشت. شجاع نوری در پاسخ به سوالی درباره عدم برپایی جشنواره در اصفهان و زمان برگزاری که از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد برای جشنواره کودک اعلام شده است، گفت: متأسفانه اصفهانی‌ها در ابتدا اشتیاق زیادی برای میزبانی از خود نشان ندادند و کاش این تمایل امروزشان را زودتر نشان می‌دادند. اردیبهشت‌ماه زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر است و بهتر است جشنواره کودک در همان روز جهانی کودک برگزار شود. در ادامه این نشست از سه پوستر جشنواره که پوستر اصلی توسط امیرشهاب رضویان، پوستر المپیاد فیلمسازی توسط مهدی پاکدل و پوستر بخش بین‌الملل توسط آیلین قشلاقی طراحی شده بود، رونمایی شد.