یانی: آرزو دارم در ایران اجرا داشته باشم

یانی نوازنده و آهنگساز مطرح یونانی از برگزاری کنسرت در ایران استقبال کرد و گفت: ایران جایگاه ویژه‌ای برای ما دارد. این یک رویای محقق‌شده خواهد بود اگر بتوانم تجربه‌ کنسرت‌های زنده را با مردم ایران داشته باشم. به گزارش خبرگزاری فارس یانی در پاسخ به سوالی در این باره که خبرهایی در مورد احتمال برگزاری کنسرت شما در تهران شنیده می‌شود آیا در آینده نزدیک قصد حضور در ایران را دارید؟ گفت: من هم این خبر را خوانده‌ام و می‌توانم بگویم که امیدوارم همه طرف‌های درگیر بتوانند راهی پیدا کنند که این اتفاق محقق شود. من از اجرا برای هواداران ایرانی در سراسر دنیا بسیار لذت برده‌ام و در کنسرت‌هایم در خارج از ایران، بسیاری از آنها را شخصا ملاقات کرده‌ام. من از طریق فیسبوک و کلوب‌های هواداری با طرفداران ایرانی‌ام در ارتباطم و احساس می‌کنم که ایران جایگاه ویژه‌ای برای ما دارد. این یک رویای محقق شده خواهد بود اگر بتوانم تجربه کنسرت‌های زنده را با مردم ایران داشته باشم.

وی افزود: در طول سال‌های گذشته، ما در بیش از ۳۰ کشور دنیا اجرا داشته‌ایم. رسانه‌ها اغلب تصاویر بسیار متفاوتی از جنبه‌های متعدد یک کشور، مردمانش و فرهنگش ارائه می‌کنند. تنها راهی که یک شخص می‌تواند واقعا منطقه‌ای را بشناسد این است که خود به آنجا برود، آن کشور را ببیند، بیاموزد و از طریق تجربه دست اول آنجا را درک کند. می‌توانم به شما بگویم که امیدوارم روزی چنین تجربه‌ای را در ایران نیز داشته باشم.

یانی ادامه داد: آثار زیبای بسیار زیادی در ایران وجود دارند. من همیشه شیفته تاریخ و اهمیت تخت جمشید بوده‌ام، اما در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای اجرا در آنجا ندارم.

وی ادامه داد: تجربه من با هواداران ایرانی در سراسر جهان بسیار فوق‌العاده بوده است. چند سال پیش، دو رکاب‌زن ایرانی با دوچرخه‌های خود به مدت ۲ هفته، ۱۴۰۰ کیلومتر از تهران تا ایروان در ارمنستان را پیمودند تا در یکی از کنسرت‌های ما شرکت کنند. کل حاضران در کنسرت که هزاران نفر از مردم ارمنستان بودند، به افتخار این ۲ دوچرخه‌سوار ایستاده دست زدند. این دو مرد ماجرای خود را بعد از پایان کنسرت با من در میان گذاشتند، و بعد از گفت‌وگو با آنها، خواندن پیام مردم در فیسبوک و ارتباط با کلوب‌های هواداری ایرانیان، من معتقدم کنسرت ایران یکی از بهترین و ارزشمندترین رویدادهایی خواهد بود که من در سراسر جهان برگزار کرده‌ام.