اولین سالانه عکس کرمان روز شنبه اول شهریورماه درحالی کلید خورد که رسم معمول قیچی کردن روبان برای افتتاح نمایشگاه جای خود را به عکاسی داد و اسماعیل عباسی و مدیرکل ارشاد کرمان با عکاسی از حاضران، روز جهانی عکس را گرامی داشتند. این سالانه به مناسبت روز جهانی عکس (۱۹ اوت، ۲۸ مرداد) تدارک دیده شده و قرار است از سال‌های آینده در سطح ملی برپا شود. فروش فیلم سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» ساخته حامد محمدی در سینماهای تهران به مرز نیم میلیارد رسید. این فیلم در شهرستان‌ها نیز تاکنون ۱۵۰ میلیون فروش داشته و بیشتر استقبال مخاطبان از این فیلم در شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان و سنندج است.

بهرام حصیری، خواننده پیشکسوت موسیقی ایران از آغاز همکاری مجدد خود با مدیران موسیقی رسانه ملی برای تولید چند قطعه موسیقایی خبر داد.

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مالکیت معنوی وزارت ارشاد از ثبت بیش از ۶ هزار اثر فرهنگی و هنری در این دفتر از سال ۷۹ تاکنون خبر داد.

در چهارمین شب از چهارمین دوره شب‌های داستان برج میلاد، محسن بنی‌فاطمه، امیررضا بیگدلی، ضحی کاظمی و فلامک جنیدی داستان‌خوانی خواهند کرد. این چهار نویسنده، سه‌شنبه چهارم شهریور ۹۳ از ساعت ۱۸ مهمان چهارمین شب‌ از شب‌های داستان برج میلاد خواهند بود. حضور در این برنامه رایگان است.

حسین علیزاده در آیین گشایش بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف ایران برای فرش ایران بداهه‌نوازی کرد‎.‎ این برنامه عصر روز شنبه اول شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد و پس از آن علیزاده به بازدید از غرفه‌های این نمایشگاه پرداخت.

کنسرت گروه موسیقی «کوچی» به سرپرستی «هوتن وکیلی‌مقدم» با اجرای قطعاتی از موسیقی فلامنکو و با عنوان «شب کولی» ۵ شهریور ۹۳ از ساعت ۱۹:۳۰ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

دومین جشنواره فیلم و عکس نردبان روز گذشته در حالی برگزیدگان خود را اعلام کرد که یکی از برندگان کودک ۶ ساله‌ای بود که رفتن به موزه دارآباد با مهدکودک را در قالب یک مستند کودکانه درآورده بود. بنیامین مهرپویان کودک ۶ ساله‌ای بود که زمان رفتن به موزه دارآباد با مهدکودک، به عکاسی و تصویربرداری از موزه پرداخته و روی مستند خود نریشن بامزه‌ای را نیز خوانده بود. پخش این مستند و اهدای جایزه به مهرپویان با استقبال حضار روبه‌رو شد.