۱۹۸ تهیه‌کننده در قالب شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینما با انتشار بیانیه‌ای مشترک از مردم برای مبارزه با قاچاق و تاراج سینمای ایران استمداد طلبیدند. بخشی از متن بیانیه شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران که نسخه‌ای از آن برای «ایلنا» ارسال شده، به این شرح است:

تهدید فزاینده قاچاق فیلم برای سرمایه‌گذاران و فعالان سینمایی به پدیده‌ای تبدیل شده که نه تنها عرصه تولید و پخش آثار سینمایی را با ناامنی مواجه کرده است، بلکه این وضعیت ناهنجار و تسلط قاچاقچیان بر آثار فرهنگی باعث شده سرمایه فیلم‌سازان به تاراج برود. تسلط قاچاقچیان در تهیه و تولید غیرقانونی آثار سینمایی باعث شده میلیارد‌ها تومان سود از قاچاق فیلم ایرانی خسارتی باشد که تولیدکنندگان فیلم ایرانی هر ساله از جیب خود می‌پردازند و نه فقط تولیدکنندگان فیلم ایرانی بلکه تمامی صنوف و جریانات داخل سینمای ایران از این مساله دچار ضرر و زیان می‌شوند. وقتی بخش خصوصی امنیت سرمایه‌گذاری نداشته باشد، بی‌تردید تمایل آن برای حضور موثر در زمینه تولید فیلم سینمایی کمرنگ می‌شود. ارائه آمار از جمع‌آوری آثار قاچاق از چند میدان و خیابان تهران را نمی‌توان مبارزه مستمر با پدیده قاچاق در اقصی نقاط کشور نامید و دستگیری تعدادی دستفروش برخورد ریشه‌ای با موضوع قاچاق فیلم‌های سینمایی نیست؛ چراکه رونق بازار قاچاق فیلم بیانگر عدم توفیق و مبارزه اصولی و مستمر ستاد صیانت و حمایت از آثار فرهنگی و هنری است. چرا مدیران مربوط هیچ اقدام موثری در این خصوص انجام نمی‌دهند؟

اکنون که وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به‌عنوان متولی اصلی سینمای ایران و نیروی انتظامی به‌عنوان عاملان اجرایی و ضابطان قانون دربرخورد با قاچاق فیلم ایرانی به وظایف ذاتی خود عمل نمی‌کنند، از قوه قضائیه، ‌مجلس شورای اسلامی و ‌اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس استمداد می‌طلبیم و از مردم شریف می‌خواهیم برای کمک به روند گردش سالم اقتصادی سینما، بازار قاچاق فیلم ایرانی را تحریم کنند تا گردش مالی سینمای ایران به روند طبیعی خود بازگردد.