برگزاری جشنواره هنر محیطی در جنگل ابر

دبیرخانه سومین جشنواره هنر محیطی در جنگل ابر، فراخوان شرایط ثبت‌نام در این جشنواره را که ۱۵ تا ۱۷ مرداد به مدت سه روز در جنگل ابر برگزار می‌شود منتشر شد. عاطفه خاص، دبیر هنری این جشنواره گفت: علاقه‌مندان به شرکت در بخش هنر محیطی این جشنواره می‌توانند آثار و رزومه فعالیت‌های خود را مطابق با ضوابط جشنواره به دبیرخانه ارسال کنند، پس از پایان مهلت ارسال، داوری‌ براساس ایده‌ها و رزومه‌ها صورت می‌گیرد و لیست نهایی هنرمندان جهت شرکت در جشنواره اعلام می‌شود.

جشنواره هنر محیطی بخشی از جشنواره گردشگری پایدار در جنگل ابر است که به مناسبت روز جهانی مردم بومی به همت موسسه طنین طبیعت تیرگان و شورای روستای ابر در روستا و جنگل ابر برگزار می‌شود. جنگل ابر از جمله جنگل‌های هیرکانی است که در شهرستان شاهرود واقع شده و به واسطه شکل‌گیری اقیانوسی از ابر در آن، به این نام خوانده می‌شود.

بخش هنر محیطی، نمایشگاه صنایع‌دستی و بازی‌های محیط‌زیستی با کودکان از جمله دیگر بخش‌های این جشنواره هستند که در آن خانواده‌ها می‌توانند به بازی‌های دسته جمعی با کودکان پرداخته و از نمایشگاه صنایع‌دستی شاهرود نیز بازدید به عمل آورند.

لازم به یادآوری است موسسه طنین طبیعت تیرگان درشهریور سال ۱۳۹۱ جشنواره هنر محیطی با تاکید بر هنر بازیافت و در تیر سال ۱۳۹۲ جشنواره گردشگری پایدار در جنگل ابر را برگزار کرده است؛‌ بخش هنر محیطی از جمله بخش‌های ثابت این جشنواره است که در آن هنرمندان تلاش می‌کنند با اشیای یافت شده در طبیعت به خلق آثار هنری بپردازند.

هنرمندان علاقه‌مند جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت موسسه به آدرس www.env-tirgan.com مراجعه کنند.