انتقاد پانته‌آ بهرام به شکل برگزاری «جشن بازیگر»

پانته‌آ بهرام بازیگر تئاتر و سینما که شامگاه۲۰ اردیبهشت‌ماه در جشن بازیگر حضور داشت، با نگارش یادداشتی، انتقاد خود را نسبت به شیوه برگزاری این مراسم اعلام کرد. پانته‌آ بهرام در بخشی از این نوشتار که در اختیار «ایسنا» قرار داده، نوشته است: «به جز بعد از شنیدن نام پیشکسوتان نازنین و آن ۶ بازیگر توانمندی که برای روی صحنه رفتن‌شان همه از ته دل جیغ خوشحالی کشیدیم، کجا شاد شدیم؟ جشن، کجای این فرآیند غم‌آور بود؟ صحنه‌اش؟ گرافیکش؟ تکه نمایش‌هایش با آن تلاش حزن‌آور جهت سرگرم کردن ما؟ حرکات بیش از حد ناموزونش؟ دریغ حتی از چند شاخه گل که لحظه‌ای چشم‌مان را نوازش دهد.

آن‌قدر یارانه زده شده‌ایم و آن‌قدر نداشتن، بهانه دست به سوی این و آن دراز کردن‌مان شده که جهیزیه اهدایی سامسونگ همه ماهیت جشن بازیگرمان می‌شود و نه جزئی از آن.

دستتان درد نکند که کسی منکر حضور مثمر ثمرشان نیست، اما من بازیگرم.بازیگرم آقایان! و شرمگین و حتی خشمگینم. یادتان می‌آید سال اول که از دست هنرمند بزرگ هانیبال الخاص عزیز که خدایش بیامرزد، یکی از نقاشی‌هایش را به عنوان جایزه اهدا کردید؟ آن هدیه در خانه من قیمت ندارد. یادتان است سال دوم باز یک تابلوی زیبا و یک سه‌تار نفیس هدیه جشن بازیگر به ما بود؟ خوشا به‌حال من چرا که آنها قیمت ندارند دوستان.

این پیرایه فقر را که به اصرار بر تن خود و ما دوخته‌اید، درآورید. لباس شیک و رنگی بپوشید. کفش‌هایتان را واکس بزنید. جشن است ناسلامتی! نترسید. نمی‌گویند تئاتری‌ها پولدار شده‌اند. از زیبایی نهراسید. ابتدای سال ۹۲ حمید آذرنگ عزیز از من‌خواست که میان اعضای داوری جشن بازیگر باشم. در بین اسامی کسانی بودند که نه اکنون و نه هرگز صلاحیت قضاوت راجع به این سطح از بازیگری را ندارند.

حداقل چشم‌های من بعد از سال‌ها بازیگر تئاتر بودن حق دیدن جشن باشکوهی را برای همه بازیگران سرزمینم دارد.»

پانته‌آ بهرام پیش از این دو بار جایزه «جشن بازیگر» را دریافت کرده است. او تاکید دارد این یادداشت به‌دلیل اعتراض به داوری‌ها نیست؛ بلکه به‌دلیل انتقاد از شیوه برگزاری مراسم «جشن بازیگر» است.