اکران فیلم‌های سینمایی «متروپل» و «اشباح» از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود. غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره مصوبات جلسه روز دوشنبه (۲۲ اردیبهشت‌ماه) در شورای صنفی نمایش بیان کرد: فیلم سینمایی «متروپل»‌به کارگردانی مسعود کیمیایی از امروز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه به جای فیلم «معراجی‌ها» در گروه سینمایی «قدس» اکران می‌شود.

او افزود: همچنین فیلم «اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی به درخواست پخش‌کننده‌اش و برای اینکه خللی در اکران به‌وجود نیاید از چهارشنبه همین هفته در گروه آزاد اکران می‌شود و از هفته آینده سرگروه آزادی با نمایش «اشباح» به چرخه اکران اضافه می‌شود. وی در این‌باره افزود: کف فروش فیلم «چ» با توجه به تعداد سانس‌های کمتری که در اختیار دارد همچنان بالا بود و قرار شد نمایش آن یک هفته دیگر ادامه داشته باشد و پس از آن سرگروه آزادی در اختیار فیلم «اشباح» خواهد بود. سخنگوی شورای صنفی نمایش همچنین ادامه داد: در جلسه این شورا مقرر شد محاسبه کف فروش فیلم‌ها در سینماهای سرگروه از این پس از دوشنبه هر هفته تا یکشنبه هفته بعد از آن انجام شود.

فرجی در ادامه درباره دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه تاکید کرد: اکران فیلم‌های عید فطر تاریخ مشخصی ندارند و صرفا قراردادی که در شورا ارائه و ثبت شده باشد اعلام خواهد شد.