مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری گفت: فیلم‌های ایرانی با تلاش این موسسه برای مخاطبان خارج از کشور به صورت نسخه نمایش خانگی توزیع و امکان اکران آثار سینمای ایران در خارج نیز فراهم خواهد شد.
حسین مسافر آستانه در گفت‌وگو با «ایرنا» درباره ساخت فیلم سینمایی گفت: طبق اساس‌نامه موسسه رسانه‌های تصویری، مانعی برای تولید فیلم در این موسسه وجود ندارد، اما سعی می‌کنیم که خیلی خاص وارد این بخش شویم.
وی درباره توزیع فیلم‌های سینمایی از سوی موسسه رسانه‌های تصویری تاکید کرد: ما گفت‌وگو‌ها و همکاری‌هایی را با اتحادیه ویدئو رسانه داشتیم. اتحادیه ویدئو رسانه به دلایل متعددی در گذشته ادعا می‌کرد که رقابت موسسه رسانه‌های تصویری با این موسسه‌ها در توزیع فیلم‌های سینمایی، موجب خسارت و لطمه به آنها شده است و با نمونه‌هایی که از سوی اتحادیه به ما ارائه شده است، موسسات ویدئو رسانه را در این زمینه محق می‌دانیم.
وی در ادامه از پخش فیلم‌های سینمایی برای مخاطبان خارج از کشور خبر داد و یادآور شد: یکی از برنامه‌های ما توزیع آثار سینمایی در خارج از کشور در قالب نسخه نمایش خانگی است.
مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری درباره ایجاد پل ارتباطی میان سینمای ایران و مخاطبان دیگر کشورها اظهار کرد: تلاش ما بر این است که هفته‌های فیلم از این به بعد با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کشورهای مختلف برگزار شود. در کنار برگزاری این هفته‌های فیلم، به دنبال اکران فیلم‌های سینمایی در دیگر کشورها نیز هستیم.
مسافر آستانه تاکید کرد: رایزنی‌هایی برای این مهم انجام شده است و تلاش می‌کنیم بستر ارائه فیلم‌های سینمایی ایرانی در دیگر کشور‌ها برای ایرانیان و علاقه‌مندان به سینمای ایران در این کشورها فراهم شود.