رامیز قلی‌اف در دومین شب اجرایش در جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت به روی صحنه رفت و از پوریا خادم فرزند رسول خادم، قهرمان سابق کشتی جهان که با ساز پیانو او را همراهی می‌کرد، به عنوان نابغه موسیقی نام برد.
به گزارش «ایسنا»، او پس از اجرای قطعه‌ای، دست پوریا خادم را گرفت و خطاب به حاضران گفت: حتما از خودتان می‌پرسید که این نوجوانی که دستش را گرفته‌ام چه کسی است؟ او پوریا خادم، پیانیست نوجوان ایرانی است که از نظر من یکی از استعدادهای بی‌شمار سرزمین شما است و من سه ماه قبل با او آشنا شدم. قلی‌اف همچنین اظهار کرد: متوجه شدم که او یکی از استثناهای نوازندگی پیانو در ایران است به همین خاطر با شنیدن آثارش از او دعوت کردم تا به باکو سفر کند و من از او در برخی از اجراهای ارکستر فیلارمونیک آذربایجان استفاده می‌کنم.
این صدای دست همه نیست!
«من تعارف ندارم! این صدای دست‌های همه نیست؛ کاری کنید صدای دست‌هایتان سالن را پر کند» اینها بخشی از صحبت‌های محسن یگانه، خواننده پاپ کشورمان است که در کنسرت موسیقی‌اش در خلال جشنواره فجر خطاب به حاضران گفته شد. محسن یگانه سپس از پیروز ارجمند در جمع حاضران چند قول گرفت. این خواننده پاپ گفت: در مورد کنسرت‌های تهران خیالمان راحت است، اما در شهرستان‌ها کنسرت‌ها سخت‌تر برگزار می‌شوند و درخواست مجوز سخت‌تر است؛ خوشبختانه آقای ارجمند می‌گویند که در حال حاضر دریافت مجوز به سه روز رسیده است، به امید اینکه این روند ادامه‌دار باشد و کنسرت‌ها در شهرستان‌ها راحت‌تر برگزار شود. او همچنین در بخش‌های ابتدایی کنسرتش در شب گذشته، شعر یکی از ترانه‌هایش را فراموش کرد که یادآور شد با اینکه خودش شعر قطعاتش را می‌گوید اما این مساله امری معمول در کنسرت‌هایش است و آنهایی که قبلا به کنسرت‌هایش آمده‌اند، عادت دارند.
از قطعه شما خشن‌تر نیست!
«الکسی سرگونین» دوشنبه شب دومین اجرای خود را در سایه چند «حاشیه ایرانی» به روی صحنه برد و در میانه اجرای خود از حمیدرضا اردلان دعوت کرد تا روی سن بیاید. اردلان در بخشی از سخنان خود گفت: نکته‌ای که درباره الکسی سرگونین وجود دارد این است که ایشان گیاهخوار هستند؛ البته من این مطلب را در مذمت گوشت‌خواری نمی‌گویم، اما فکر کنید که وقتی شما قصد دارید یک مرغ را بخورید، سر آن را می‌برید، پوستش را می‌کَنید، جوارحش را بیرون می‌ریزید، می‌پزیدش، آن را داخل بشقاب می‌گذارید، با چاقو و چنگال می‌بریدش و در نهایت آن را می‌جوید. این به معنی انجام دادن چندین حرکت خشن است. اظهارات اردلان با همهمه و خنده برخی از مخاطبان که اکثرشان دانشجوی رشته موسیقی یا هنرآموز بودند همراه شد. در این میان یکی از حضار با صدای بلند گفت: این کار از قطعه شما که خشن‌تر نیست. در پایان اردلان گفت: اجازه بدهید آخرین سخن همین حرفی باشد که شما زدید.