محمدرضا جعفری‌جلوه بعد از 4 سال بار دیگر به سینما برگشت
محمدرضا جعفری‌جلوه بعد از 4 سال بار دیگر به سینما برگشت اما این بار نه به‌عنوان «معاون سینمایی» بلکه به‌عنوان مدیرعامل مهم‌ترین بازوی تولیدی و حمایتی سازمان سینمایی یعنی «بنیاد سینمایی فارابی».
این مدیر فرهنگی که سال‌ها به‌عنوان رییس شبکه اول سیما با سینماگران در ارتباط بود و به عنوان داور یا حامی در بسیاری از جشنواره‌ها شرکت داشت، در دولت نهم در راس سینمای کشور قرار گرفت و معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد محمدحسین صفارهرندی شد.
برخلاف آنکه تصور می‌شد، در این دوران سینماگران از سینما فاصله بگیرند اما جعفری جلوه تلاش کرد همه را زیر یک چتر واحد جمع کند و ارتباط خوبی نیز با اصناف در خانه سینما برقرار کرد. شعار و جمله کلیدی این مدیر فرهنگی، «سینمای ملی» بود.
اما بار دیگر با حکم اخیر حجت‌الله ایوبی، فرصت برای محمدرضا جعفری جلوه فراهم شده و باید دید حضور این مدیر باسابقه در بنیاد سینمایی فارابی که در زمان حضور او در راس سینمای کشور، این مسوولیت برعهده علیرضا رضا داد و مجید شاه حسینی بود، چه تاثیراتی بر سینمای کشور خواهد گذاشت.
مهندس محمدرضا جعفری جلوه متولد ۱۳۳۸ در تهران و فارغ‌التحصیل مهندسی شیمی است. در کارنامه حرفه‌ای وی، مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو، رییس شبکه سراسری صدا، مدیر شبکه‌های دو، چهار و یک سیما، معاون سینمایی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، مشاور رییس سازمان صدا و سیما و... دیده می‌شود.