هرکول پوآرو زنده می‌شود
شخصیت محبوب هرکول پوآرو با رمانی جدید به عرصه ادبیات بازمی‌گردد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خانواده آگاتا کریستی موافقت کرده‌اند، نویسنده‌ای دیگر در داستانی جدید شخصیت هرکول پوآرو را زنده کند. این در حالی است که 39 سال می‌شود هرکول پوآرو در هیچ داستانی حضور نداشته است. آگاتا کریستی 38 سال پیش درگذشت.
این کتاب همچنین اولین اثری است که یکی از شخصیت‌های کریستی را پس از مرگ این نویسنده احیا می‌کند. قرار است این رمان را سوفی هانا نویسنده مطرح داستان‌های جنایی بنویسد و وعده داده شده داستان مملو از «سرنخ‌های شیطانی گمراه‌کننده» باشد که در داستان‌های کریستی به وفور دیده می‌شد.
خانواده کریستی تاکنون هیچ پیشنهادی را برای ادامه داستان‌های آگاتا کریستی قبول نکرده بودند، اما وقتی سوفی هانا با خط داستانی کامل و بدون نقص سراغ آنها رفت، پیشنهادش را قبول کردند. این کتاب جدید که فعلا نامی ندارد، سی‌وچهارمین کتابی است که کاملا به ماجراهای پوآرو می‌پردازد. قرار است این رمان سپتامبر سال آینده منتشر شود. هانا گفته است: از اینکه به من «اعتماد کردند کاری مهم انجام دهم» خوشحال هستم. این نویسنده که طرح داستانی را در ۱۰۰ صفحه نوشته افزود: «آشکار است که این کار کمی ترسناک است و احتمالا برخی هم دلخور باشند، اما من خیلی هیجان‌زده هستم و تمام سعی و تلاشم را می‌کنم تا آگاتا کریستی و پوآرو را خجالت‌زده نکنم».