گله کریم رجب‌زاده از ممیزی کتابش
کریم رجب‌زاده با انتقاد از برخورد سلیقه‌ای در ممیزی کتاب، از به هم خوردن توازن تازه‌ترین کتابش بر اثر ممیزی گله کرد.
این شاعر در زادروز ۶۶سالگی‌اش در گفت‌وگو با «ایسنا»، درباره وضعیت انتشار آثارش، گفت: از سال ۸۷ تاکنون کتاب مستقلی چاپ نکرده‌ام، کارهایی به صورت پراکنده داشته‌ام، اما حدود یک ماه پیش کتابی که به صورت مشترک با سیدعلی میرباذل تهیه کرده‌ام، منتشر شده است. این کتاب با عنوان «این یک سلام عاشقانه است» (گزیده عاشقانه‌های شاعران معاصر) از سوی انتشارات کارگاه فیلم و گرافیک سپاس منتشر شده است که در روند مجوز حدود ۱۰۰ صفحه از این کتاب حذف شد و نظم کار ما را به هم ریخت.
رجب‌زاده همچنین عنوان کرد: از همین‌جا از شاعرانی که کارهایشان در این روند حذف شد، عذرخواهی می‌کنم. ما در این کتاب سعی کردیم تفاوتی میان شاعران قائل نشویم و از همه شاعران به تعداد یکسانی شعر در کتاب بگنجانیم، اما سانسور این عدالت و توازن را در کار ما بر
هم زد.
او ادامه داد: بهتر است ارشاد در ممیزی سعه صدر بیشتری داشته باشد و معیارهایش قابل قبول باشند؛ مثلا کتابی بوده که سه بار تجدید چاپ شده، اما همه شعرهایی را که ما از آن کتاب انتخاب کرده‌ایم، حذف کرده‌اند. این ممیزی بر اساس سلیقه است؛ مثلا می‌گویند از شعر فروغ عبارت «معشوق من» را حذف کنید. ما که نمی‌توانیم شعر فروغ را سانسور کنیم، مجبور می‌شویم کل شعر را برداریم. شعرهایی از کتاب‌هایی که قبلا مجوز گرفته‌اند و منتشر شده‌اند، حذف شده است. اینها نشانه اعمال سلیقه شخصی است.