مجوز گالری‌ها 2 تا 5 ساله می‌شود

محمود شالویی از صدور مجوز گالری‌ها برای مدت ۲ تا ۵ سال خبر داد و گفت: این مجوزها برای گالری‌هایی صادر می‌شود که به طور دائمی فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، رییس مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و سرپرست موزه هنرهای معاصر، با اشاره به مطلب فوق گفت: من فکر می‌کنم درحال حاضر با ارتباط خیلی خوبی که گالری‌ها با مرکز هنرهای تجسمی دارند، دیگر هیچ نیازی نیست گالری‌ها برای دریافت مجوزشان به مرکز مراجعه کنند،‏ چون این مجوزها به صورت اتوماتیک برایشان صادر خواهد شد.

وی در ادامه گفت: این مساله هیچ خللی در کار گالری‌ها ایجاد نمی‌کند و مشوق خوبی برای آنها خواهد بود.

شالویی در پاسخ به اینکه آیا این روند در ادامه نامه ۲۵ گالری‌دار به مرکز هنرهای تجسمی اتفاق افتاده است‏، گفت: من هنوز نامه ۲۵ گالری‌دار را ندیده‌ام. اما این روند را شروع کرده‌ایم تا گالری‌ها در اجرای برنامه‌هایشان با مشکلی روبه‌رو نشوند.

وی همچنین درباره دائمی بودن مجوز گالری‌ها قبل از دولت نهم گفت: درباره سوابقی که اشاره می‌کنید‏، اطلاعی ندارم و تا به حال آن را ندیده‌ام.

رییس مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در خاتمه خاطرنشان کرد: دائمی شدن مجوزهای گالری‌ها موجب می‌شود که ارتباط گالری‌ها با مرکز هنرهای تجسمی کمتر شود.

پیش از این در مصاحبه‌ای با امید تهرانی (مدیر گالری اثر) وی عنوان کرد که ۲۵ گالری‌دار در نامه‌ای به مرکز هنرهای تجسمی از موقت بودن مجوزهای صادر شده برای گالری‌ها گله کرده و خواستار دائمی شدن مجوزها دست‌کم برای ۵ سال شده‌اند تا برخی حقوق گالری‌ها حفظ شود.