تقدیر شمقدری از نشست هالیودیسم و سینما

فرهادی حق دارد نگران باشد

معاون امور سینمایی با اشاره به اینکه باید با انصاف با یکدیگر برخورد کنیم، گفت: برخی‌ها به‌جای نقد به دنبال تخریب سینمای ایران هستند. به گزارش ستاد خبری جشنواره بیست و نهم فیلم فجر، معاون امور سینمایی در ابتدای حضور در برنامه هفت از برپایی همایش دو روزه «هالیوودیسم و سینما» به عنوان یک خبر داغ جشنواره‌‌ای یاد کرد و گفت: این همایش که با برپایی ۴ نشست پرشور همراه بود، برای اولین بار در دنیا برپا شده و از این بابت حائز اهمیت است.

میهمانان خارجی حاضر در این همایش از حضور در ایران به وجد آمده بودند و با ذوق و شوق از این حضور سخن می‌گفتند. وی گفت: این خواسته تمام سینماگران و اندیشمندان مستقل دنیا است که از سیطره و تسلط یک جانبه هالیوود که زیر سلطه صهیونیسم است، نجات پیدا کنند.

شمقدری گفت: کسی در دنیا جرات نداشته چنین همایشی را برگزار کند و امسال برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر این اتفاق رخ داده است. معاون امور سینمایی درباره تنوع چشمگیر جشنواره امسال و حضور نمایندگانی از نسل‌های مختلف، با اشاره به لزوم توجه به این ویژگی‌ها، گفت: گاهی فکر می‌کنیم اگر نقد کنیم خیلی هنر کرده‌ایم... البته من موافق نقد هستم و اصولا نقد مسیر رشد را برای هر کسی که می‌خواهد رشد پیدا کند، باز می‌کند، اما باید این نکته را هم به مخاطب بگوییم وقتی دارد نقدی صورت می‌گیرد و به عنوان مثال فیلمی را نقد می‌کنیم، اگر ۲۰ ویژگی و حسن دارد، ۲ تا عیب را بزرگ نکنیم. شمقدری به اظهارنظر اخیر «اصغر فرهادی» درباره عدم ارائه فیلمش به سینمای برج میلاد به دلیل مشکلات صوتی این سینما، اشاره کرد و گفت: وقتی آقای فرهادی می‌گوید من فیلمم را چون صدای سینمای برج میلاد خراب است، به این سینما نمی‌دهم من به او حق می‌دهم که نگران پخش صدای فیلم خود باشد، چون فیلمسازی است که در حرفه‌ خود زحمت کشیده است و چقدر باید یک سینماگر کار کند تا به صدای مطلوب فیلم خود برسد.