کارگردان پرحاشیه این بار در برج میلاد حاشیه ساخت

شرف‌الدینی، تهیه کننده

بهروز افخمی: مسوول نسخه به نمایش درآمده «فرزند صبح» نیستم

محمدرضا شرف‌الدین: یک ریال از پول پروژه دست من نرسیده است این برای اولین بار در تاریخ سینما است که یک نفر اصرار دارد اسمش را روی یک فیلم نگذارد و به زور اسمش را به عنوان کارگردان می‌گذارند. این جمله‌ها حرف‌های بهروز افخمی پس از نمایش فیلمش در جشنواره بود. این کارگردان دوشنبه شب پس از نمایش فیلم «فرزند صبح» در جشنواره فیلم فجر و واکنش‌هایی که در پی نمایش این فیلم به‌وجود آمد، با گلایه از مسوولان جشنواره مبنی بر عدم حذف نام او از تیتراژ این فیلم اظهار کرد: مسوولان جشنواره کاری خلاف عرف کردند و وقتی آدم می‌گوید فلان فیلم را کارگردانی نکرده‌ام و لطف کنید از نمایش آن با اسم من جلوگیری کنید، قاعدتا باید رعایت کنند.

وی افزود: خیلی سعی کرده‌ام ببینم چه کسی مسوولیت نسخه‌ای که امشب به نمایش درآمد را بر عهده می‌گیرد، اما متاسفانه نه از آقای ارگانی خبری است و نه از آقای شرف‌الدین و من مسوول چیزی که به نمایش درآمده نیستم و امیدوارم اگر قرار است این نسخه نمایش عمومی شود، اسم من را از تیتراژ دربیاورند. افخمی درباره آینده این فیلم گفت: من با این فیلم کاری ندارم، مگر اینکه صدا و تصویر فعلی کاملا دور ریخته شود و فیلم از ابتدا بر اساس تدوین زنده‌یاد سیف الله‌داد صداگذاری، دوبله و موسیقی آن ساخته شود و اگر این کار انجام شود مسوولیت آن را می‌پذیرم. وی ادامه داد: آن چیزی که امروز نمایش داده شد نه تصویرش و نه اندازه عکس‌هایی که وجود دارد آن چیزی نیست که من انتخاب کرده‌ام و ترتیب سکانس‌ها و صحنه‌ها مشکل دارد و کلام و دوبله فیلم مورد تایید من نیست. این کارگردان تاکید کرد: آن چیزی که امروز نمایش داده شد باعث تاسف بود و افسوس خوردم بابت ۱۰ سال عمری که بابت این کار گذاشتم. برای من فقط یک بار این فرصت وجود داشت که فیلمی درباره شخصیتی که دوست دارم بسازم. به گزارش فارس، در این نشست یکی از حضار از «بهروز افخمی» در مورد میزان هزینه کلی فیلم و میزان دستمزدشان سوال کرد که وی در پاسخ، خاطرنشان کرد: هزینه کلی فیلم یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است، اما بابت دستمزد من هنوز یک چیزی هم طلب‌کار هستم.

همچنین تهیه‌کننده «فرزند صبح» با تاکید بر عدم ورود خود به مسائل مالی این فیلم گفت: خود آقای افخمی به خوبی می‌داند یک ریال از پول پروژه مستقیم و غیرمستقیم دست من نرسیده است. محمدرضا شرف‌الدین درخصوص بحث‌های مالی و حاشیه‌‌های نمایش و نشست نقد و بررسی این فیلم در مرکز همایش‌های برج میلاد گفت: فیلم «فرزند صبح» بازرس‌های مالی و حسابدارهای زیادی داشته و خود ایشان هم می‌داند که حتی یک ریال پول به دست من نمی‌رسید، پول مستقیما به مدیر تولید داده می‌شد و او هم سر صحنه می‌رفت و خرج می‌کرد.