مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با دفاع از عملکرد این بنیاد گفت: خوشبختانه در حال حاضر فیلمی نداریم که از جهت مفهومی نگران آن باشیم و آن را در انبار نگه داریم. به گزارش خبرگزاری مهر، نشست رسانه‌ای احمد میرعلایی مدیر بنیاد سینمایی فارابی صبح دیروز سوم بهمن‌ماه با حضور وی، حسن نجاریان قائم مقام، جعفر گودرزی مدیر روابط عمومی فارابی و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست میرعلایی مدیر بنیاد فارابی عنوان کرد: در شرایط فعلی سینمای ایران که همه ما به نوعی در شکل‌گیری آن مقصریم بنیاد فارابی قصد نداشت صحبتی انجام دهد با وجود اینکه تهمت‌هایی نیز به این مرکز وارد کرده بودند، اما ما طی این مدت هیچ پاسخی ارائه نکردیم. اما امروز که در آستانه ۳۰ سالگی فعالیت فارابی هستیم تصمیم گرفتیم تا نشست رسانه‌ای در این ارتباط برگزار کنیم.

وی با اشاره به مخاطب سینمای ایران گفت: ما فیلمی در سینما داشتیم که ۷ میلیارد فروش کرد، اما اگر بخواهیم آمار دقیقی از میزان مخاطب آن ارائه کنیم متوجه می‌شویم که فقط ۳ درصد مردم ایران با این قیمت بلیت فعلی به دیدن آن رفتند. میزان مخاطب ما در حال حاضر در سینما ۵/۲ درصد است که یک درصد آن در شهرستان‌ها است. کمبود مخاطب دلایل متعددی دارد یکی از آنها وجود رسانه‌های جمعی است.

وی ادامه داد: فیلمی که ۷ میلیارد می‌فروشد از این امکانات و تجهیزات بهره می‌برد همان طور که فیلمی که ۲۰۰ میلیون هم می‌فروشد از همین امکانات استفاده می‌کند. ما به ۳۸۱ فیلم مواد خام ارائه کردیم و در دیجیتالی شدن سینما هم همه همکاری لازم را انجام می‌دهیم. مهم‌ترین مساله در سینمای ایران در حال حاضر پژوهش است. سینما در شرایط فعلی حول محور مسائل ژورنالیستی حرکت می‌کند و از ریشه‌های فرهنگی خود جدا شده است.