حذف نام بهرام بیضایی  از فرش ایرانی سهوی بود

توزیع نسخه خانگی مجموعه «فرش ایرانی» که یکی از آثار ماندگار سینمای ایران محسوب می شود، پس از چندین سال وارد بازار شد اما با حاشیه‌هایی همچون حذف نام یکی از کارگردانان و تهیه‌کننده پروژه همراه است.

توزیع این کار در بازار شبکه خانگی یک حرکت خوب تلقی می‌شود که بیشتر جنبه فرهنگی دارد و قطعا مسوولان این موسسه چندان به فکر برگشت مالی آن نبوده‌اند.

اما در این میان حذف نام یکی از کارگردانان سینمای ایران «بهرام بیضایی» از لیست ۱۵ نفره این فیلمسازان روی پشت جلد این دی وی دی و همچنین نبود نام رضا میرکریمی به عنوان تهیه‌کننده اثر جای تعجب دارد و خبرگزاری مهر نیز در گزارشی به این موضوع اشاره کرد. مدیران موسسه هنرنمای پارسیان نیز تا این لحظه دراین‌باره اظهارنظر رسانه‌ای نداشته‌اند؛ گرچه به تازگی در خروجی سایت خود مطلبی را با این مضمون منتشر کرده‌اند: «در پی درج مطلبی در سایت‌های خبری مبنی بر حذف نام استاد بهرام بیضایی از فیلم فرش ایرانی که هفته گذشته توسط موسسه هنرنمای پارسیان پخش گردید با عرض پوزش به آگاهی مخاطبان عزیز سینمای ملی می‌رساند متاسفانه نام استاد صرفا از پشت والت فیلم یاد شده بر اثر اشتباه سهوی طراح این موسسه از قلم افتاده و نام و اپیزود ساخته ایشان در خود فیلم و تیزرهای پخش شده آن در دیگر محصولات موجود است.