«عشق» به ایران می‌آید

فیلم سینمایی «عشق» ساخته میشاییل هانکه فیلمساز کهنه‌کار اتریشی در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روی پرده می‌رود. به گزارش خبرگزاری مهر، «عشق» درامی تحسین‌شده به نویسندگی و کارگردانی «میشاییل هانکه» فیلم‌ساز کهنه‌کار اتریشی است. این فیلم فرانسوی‌زبان در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۲، نخل طلا را برای کارگردانش به ارمغان آورده است. داستان فیلم درباره زوجی موسیقی‌دان به نام آن و جورج است که بازنشسته شده‌‌اند و دختری دارند که دور از آنها در کشوری دیگر زندگی می‌کند.

«عشق» محصول مشترک شرکت‌های فیلمسازی فرانسوی، آلمانی و اتریشی است که موفق شده در هفتادمین دوره جوایز گلدن گلوب، جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کند. این فیلم همچنین نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان در هشتاد و پنجمین دوره مراسم اسکار نیز هست.

«عشق» در بخش جشنواره جشنواره‌های سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد. «کشتار» آخرین ساخته رومن پولانسکی کارگردان شهیر لهستانی،هم در سی‌‌ویکمین جشنواره فیلم فجر بر روی پرده خواهد رفت. این فیلم کمدی محصول مشترک سال ۲۰۱۱ کشور‌های فرانسه، آلمان، اسپانیا و لهستان است که فیلمنامه آن توسط خود پولانسکی از روی نمایشنامه معروف نمایشنامه‌نویس فرانسوی «یاسمین رضا» به نام «خدای کشتار» با همکاری او نوشته شده است.

در این فیلم بازیگران نام‌آشنای هالیوودی ایفاگر نقش‌های اصلی هستند. جودی فاستر، جان سی رایلی، کریستوفر والتز وکیت وینسلت داستان دو زوج را روایت می‌کنند که به دلیل دعوای فرزندانشان در مدرسه در کنار هم قرار می‌گیرند.

«کشتار» برای نخستین بار در شصت و هشتمین‌ دوره جشنواره بین‌المللی کن به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت. این فیلم در جشنواره‌ها و مراسم بسیاری از جمله «گلدن گلوب» و «سزار» نامزد دریافت جایزه شده است.