آیا فیلم «رستاخیز» به جشنواره فجر می‌رسد؟

فیلم سینمایی «رستاخیز» درباره واقعه تاریخی- مذهبی عاشورا است که چهار سال تولید آن به طول انجامیده است‌ و باید دید آیا فیلم در سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر حاضر می‌شود یا خیر؟ به گزارش خبرگزاری فارس، تصویری‌ترین واقعه مذهبی ما مسلمانان واقعه عاشورا است. واقعه‌ای که ظرفیت ساخت تعداد زیادی اثر سینمایی و تلویزیونی را دارد اما متاسفانه فیلم‌های سینمایی که به فضای عاشورایی و محرم نزدیک شود، شاید به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد؛ در حالی که ‌عاشقان ابا عبدالله و‌ عشق‌ورزی به این فضای معنوی خیل کثیری هستند، اما سینما کمتر به آن توجه می‌کند.

سازنده فیلم «دوئل» از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند. فیلمبرداری «رستاخیز» از شانزدهم بهمن ۱۳۸۸ همزمان با اربعین حسینی در شهرستان بم آغاز شده بود و پس از ۲۵۰ جلسه فیلمبرداری آن به اتمام رسید مراحل پس تولید این فیلم در لندن انجام شد‌.

اخیرا درویش در گفت‌وگویی عنوان کرده که بالغ بر ۱۰ سال از عمر من صرف این فیلم شد اما هنوز نمی‌دانم به جشنواره می‌رسد یا نه چون نمی‌خواهم این زحمت چند ساله، فدای عجله برای رسیدن به جشنواره شود.

شنیده می‌شود فیلم آماده نمایش است اما هنوز حضور در جشنواره فیلم فجر به قطعیت نرسیده است بالاخره جشنواره فیلم فجر بزرگ‌ترین جشنواره ملی ایران به شمار می‌آید و بهترین شرایط برای حضور و نمایش فیلم است. حال باید دید سازندگان این اثر چه تمهیدی برای اکران فیلم و اولین نمایش این اثر - که چهار سال است تولید و پس تولید و نگارش و تحقیق آن به طول انجامیده است - اندیشیده‌اند.