«ماموریت غیرممکن» پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان شد

چهارمین قسمت از سری فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» همچنان پرفروش‌ترین فیلم سینماهای جهان است.

به گزارش ایسنا، فیلم «ماموریت غیرممکن؛ روح پروتکل» محصول کمپانی پارامونت در تعطیلات هفته گذشته فروش

‌٨/٢٥ میلیون دلار را از حدود ‌٦هزار سالن سینما در ‌‌٦٤ کشور جهان به دست آورد تا رتبه اول گیشه سینمای جهان را به خود اختصاص دهد. «ماموریت غیرممکن» در پنجمین هفته اکران مجموع فروش ‌٤٢٢ میلیون دلار را از سینماهای جهان به دست آورده است که در این میان شهروندان چینی با ‌٥٦ میلیون دلار بیشترین استقبال را از این فیلم داشته‌اند.

«ماموریت غیرممکن» که در افتتاحیه جشنواره دوبی اکران جهانی شد، به کارگردانی «براد برد» مقابل دوربین رفته و بازیگران سرشناسی چون «تام کروز»، «جرمی رنر» و «سیمون پگ» در آن بازی کرده‌اند.

فیلمبرداری بخش‌هایی از «روح پروتکل» در برج‌الخلیفه دوبی که بلندترین برج جهان است، انجام گرفت و البته در چند لوکیشن دیگر در مسکو، پراگ و ونکوور نیز ادامه یافت. سری فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» که تاکنون بیش از دو میلیارد دلار فروش جهانی داشته‌اند، بر اساس یک مجموعه تلویزیونی ساخته شدند.

فیلم «شرلوک هلمز؛ بازی سایه‌ها» محصول کمپانی برادران وارنر که چندین هفته رتبه اول فروش سینمای جهان را در اختیار داشت، در ششمین هفته اکران فروش ‌٣/٩ میلیون دلار را از ‌‌٥٦ کشور به‌دست آورد تا مجموع فروش جهانی آن به ‌٣١٤ میلیون دلار برسد.

این فیلم به کارگردانی «گای ریچی» با بازی «جود لاو» و «رابرت داونی جونز» روایت شده است.