بودجه‌ای که در تلویزیون بر باد رفت

شکرخدا گودرزی، بازیگر سریال «چاه پنجاه» که تولید آن از زمستان سال گذشته متوقف شده است، در انتقاد به توقف روند تولید این سریال، گفت:‌ ما حتی چند روز پیش‌، نامه‌ای نوشتیم که در رسانه‌ها منتشر شد اما مسوولان‌، هیچ واکنشی نشان ندادند. این بازیگر‌ تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد:‌ در مدتی که کار‌ تعطیل شده بود،‌ هیچ خسارتی‌ به ما ندادند حتی دستمزد یکسری از عوامل طی مدتی که کار کرده بودند،‌ به آنها پرداخت نشد.

گودرزی تاکید کرد: در مدتی که پروژه‌ «چاه پنجاه» در جریان بود،‌ یک و نیم میلیارد هزینه آن شد. وی افزود:‌ همه بازیگران این سریال نیز از عوامل حرفه‌ای هستند، اما وزارت نفت به صورت ناگهانی‌، بدون این که پاسخگو باشد‌، با یک جا به جایی عملا کار را متوقف می‌کند و یک و نیم میلیارد‌، بودجه صرف شده را به باد می‌دهد.

تعطیلی سریال عملیات ۱۲۵

مسعود آب‌پرور کارگردان سریال عملیات ۱۲۵در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به توقف سری سوم «عملیات ۱۲۵» به دلیل کمبود بودجه‌ عنوان کرد:‌ قرار نیست با بودجه جشنواره، سریال من را بسازند، بلکه نگاه‌ها باید تغییر کند. همان‌طور که ما هر سال از سازمان صداوسیما انتظار داریم بودجه برنامه‌ها را بالا ببرد، دولت هم باید به تنها سازمان موجود در این زمینه توجه بیشتری داشته باشد و دستش را بازتر بگذارد.

مسعود آب‌پرور‌، در پایان در پاسخ به پرسشی درباره توقف سری سوم «عملیات ۱۲۵» خاطرنشان کرد‌: تنها ۲۰ درصد از کار باقی مانده است که حدود دو ماه‌، زمان می‌برد. هر اندازه که سازمان صداوسیما زودتر به فکر راه‌اندازی مجدد این پروژه بیفتد، ‌به نفع خودش است؛ چون هر قدر زمان بیشتری بگذارد‌، احیا کردن آن زمان و هزینه بیشتری را می‌طلبد.

برخی از تولیدات به خاطر پیش‌بینی نکردن منابع مالی متوقف شدند

مدیر شبکه اول با ارائه توضیحاتی درباره‌ پروژه‌های الف ویژه‌ تلویزیون، با اشاره به پیش‌بینی منابع مالی پیش از شروع هر پروژه‌ الف‌ ویژه توضیح داد:‌ برخی از تولیدات الف‌ ویژه به خاطر این که منابع مالی دقیقی برایشان پیش‌بینی نشده بود، در حین تولید دچار وقفه می‌شدند، اما به این ترتیب و با این تمهیداتی که شده، امید است کارها به سرعت جلو برود و بدون هیچ توقفی به پایان برسد.