سایه تحریم جشنواره از سوی خانه‌سینما

برج میلاد به عنوان مرکز رسانه‌ای سی‌امین جشنواره فیلم فجر انتخاب شد روز گذشته چهارصنف خانه سینما متشکل از کانون تدوینگران سینمای ایران، انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند ایران، انجمن فیلمبرداران سینمای ایران و کانون آهنگسازان سینمای ایران برای حضور در سی‌امین جشنواره بین‌ا‌لمللی فیلم فجر شرط گذاشتند.

در این بیانیه همکاری و حضور در جشنواره فیلم فجر منوط به رفع مشکلات پیش‌آمده قضایی از سوی معاونت سینمایی عنوان شده است. پیش از این نیز انجمن مستندسازان سینمای ایران و کانون کارگردانان سینمای ایران در بیانیه دیگری تصریح کرده بودند برای هرگونه همکاری موثر با جشنواره تا رفع این تناقض از سوی مسوولان امور سینمایی‌ منتظر می‌مانند.این اقدام صنوف خانه سینما در حالی صورت می‌گیرد که چند روز پیش «محمد خزاعی» دبیر جشنواره فیلم فجر با حضور در خانه سنیما برای مشارکت اصناف سینمایی در جشنواره با نمایندگان صنوف دیدار و گفت‌وگو کرد. خزاعی برای پایان دادن به اختلافات به خانه سینما رفت اما گویا حضور وی نه‌تنها نتیجه‌ای در بر نداشت، بلکه ‌آنها معنای دیگری از آن استنباط کردند و بیش از اینکه این دیدار همکاری صنوف را در پی داشته باشد، فرار رو به جلو صنوف و شرط‌گذاری ‌آنها را در پی داشته است.

فهرست بزرگداشت‌های جشنواره فجر مشخص شد

عناوین بزرگداشت‌های سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در بخش سینمای ایران اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر،‌ محمد خزاعی دبیر سی‌امین جشنواره فیلم فجر در این زمینه گفت: «شورای سیاست‌گذاری و برگزاری جشنواره فجر در این دوره جشنواره برای پنج سینماگر صاحب‌نام و تاثیرگذار سینمای کشور بزرگداشت پیش‌بینی کرد.» او ادامه داد: «حسین زندباف، علیرضا زرین‌دست، محمد بزرگ‌نیا، جمال شورجه و داود رشیدی از چهره‌هایی هستند که در فجر سی‌ام برای آنها مراسم بزرگداشت در نظر گرفته شده است.»

امسال هم خبرنگاران در برج میلادند

سرانجام بعد از یک ماه حرف و حدیث تالار همایش‌های برج میلاد به عنوان کاخ جشنواره و محل استقرار سینمای رسانه ها انتخاب شد!به گزارش شبکه ایران بالاخره بعد از حدود یک ماه رایزنی میان مقامات سینمایی برای انتخاب سینمای رسانه‌ها سرانجام این تالار همایش‌های برج میلاد بود که به عنوان کاخ جشنواره و محل استقرار اهالی رسانه انتخاب شد. انتخاب دوباره برج میلاد که در دو سال گذشته به بهترین شکل میزبانی اهالی رسانه را برعهده داشت، بعد از تشکیل جلسه دیشب کارگروهی که برای تعیین سینمای رسانه تشکیل شده بود، انجام گردید. این تصمیم با موافقت مسوولان عالی‌رتبه سینمایی از جمله جواد شمقدری معاونت سینمایی و محمد خزاعی دبیر جشنواره مواجه شد.