سالار عقیلی: نمی‌گذارم مردم اصالت موسیقی سنتی ایرانی را فراموش کنند

سالار عقیلی با اشاره به اینکه نمی‌گذارم مردم اصالت موسیقی سنتی ایرانی را فراموش کنند،‌ گفت: باید به جهانی شدن موسیقی خودمان فکر کنیم و این هدف، به جز با داشتن پشتیبان میسر نمی‌شود. سالار عقیلی، خواننده موسیقی سنتی کشورمان که این روزها با گروه دستان به سرپرستی حمید متبسم در تالار وحدت کنسرت «به نام گلسرخ» را برگزار می‌کند، در گفت‌وگو با فارس گفت: من در کنار اجرا با گروه‌هایی چون قمر، راز و نیاز و... با گروه دستان که یک گروه منسجم است نیز از چند سال پیش همکاری کردم و در این مدت به‌واسطه اجرا با آنها بر تجربیات کاری‌ام افزوده شد.

کارهای اجرایی با این دو گروه و قمر خود دارای یک خط مشترک است که شنونده با دنبال کردن سیر فعالیت‌هایم این خط را مشاهده می‌کند.

این خواننده در ادامه با بیان اینکه ما خوانندگان سنتی نمی‌گذاریم موسیقی اصیل ایرانی از بین برود، اظهار داشت: من به نوبه خودم همیشه از موسیقی دفاع می‌کنم. در واقع خودم را موظف می‌دانم که مردم هیچ وقت اصالت موسیقی ایرانی را فراموش نکنند و مطمئن هستم بقیه خواننده‌های مثل من و هم‌نسلان من همچون علیرضا قربانی، همایون شجریان و دیگر دوستان که در حیطه آواز زحمت می‌کشیدند نیز دلسوزی می‌کنند و نمی‌گذارند این پرچم موسیقی ایرانی و پرچم اصالت موسیقی ایرانی از بین برود.

عقیلی در ادامه گفت: کاری که برخی دوستان روی شعر نو انجام می‌دهند شاید از دید خودشان یک نوآوری باشد اما به نظرم تا به حال این نوآوری هیچ خدمتی به موسیقی اصیل نکرده است.

در واقع من در طول ۱۸ سال کار هنری‌ام ندیدم نو‌آوری به کمک موسیقی اصیل آمده باشد، شاید توانسته در جذب مخاطب کمک کرده باشد ولی کمکی به خود موسیقی، اصل و جان این هنر نکرده و حتی در بعضی مواقع هم دیده می‌شود که آن را خراب‌تر نیز کرده است.