سومین نشست «صدای نمایش‌نامه‌نویس» شنبه ۱۱ شهریور با حضور و نمایش‌نامه‌خوانیِ رامین ناصرنصیر و شهرام زرگر توسط کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران برگزار می‌شود.در این نشست نمایش‌نامه‌ «معمار و امپراطور آشور» نوشته‌ فرناندو آرابال نمایش‌نامه‌خوانی می‌شود.علاقه‌مندان برای شرکت در این نشستِ نمایش‌نامه‌خوانی می‌توانند ساعت ۱۸ به تماشاخانه استاد جوانمرد واقع در عمارت خانه‌‌ تئاتر به نشانیِ خیابانِ استاد نجات‌اللهی، خیابانِ سمیه، پلاک ۲۶۰ مراجعه کنند.

رامین ناصر نصیر

 

علی رهبری جمعه ۱۴ مهرماه به دعوت شهر تاریخی و توریستی هانچو در چین با ارکستر فیلهارمونیک هانچو روی صحنه خواهد رفت. ارکستر فیلارمونیک هانچو که معمولا در سالن اپرای شهر هانچو روی صحنه می‌رود، دارای ۸۰ عضور رسمی است و یکی از ۵ ارکسترسمفونیک در کشور چین محسوب می‌شود که علی رهبری در این فصل هنری آن را رهبری خواهد کرد.این کنسرت با عنوان «صدای باشکوه» به آثار لودویک وان بتهوون، آهنگساز بزرگ آلمانی، اختصاص داده شده است. در این کنسرت گرهارد اوپیتس، نوازنده مطرح آلمانی، علی رهبری را همراهی خواهد کرد. این در حالی است که گرهارد اوپیتس که در کشورهای مختلف با علی رهبری همراهی داشته است، شهرت خاصی برای اجراهای آثار بتهوون پیدا کرده است. در این کنسرت اورتور اگمونت، موسیقی متن نمایش‌نامه گوته، کنسرتو پیانوی شماره ۵ معروف به کنسرت امپراتور و سمفونی شماره ۳ معروف به سمفونی قهرمانی اجرا خواهند شد؛ البته این سمفونی توسط بتهوون به ناپلئون بناپارت هدیه شده است.

علی رهبری copy

 

تور کنسرت‌های مسعود صادقلو، خواننده پاپ، در هفت شهر اروپا برگزار می‌شود و به عنوان نخستین خواننده پاپ ساکن ایران که در پاریس روی صحنه می‌رود، ۶ اکتبر ( ۱۴ مهر) در این شهر اجرا خواهد داشت.این کنسرت در ادامه تور اروپای این خواننده است و صادقلو پس از اجرا در شهرهای بروکسل، وین، فرانکفورت، نورنبرگ، پاریس و آمستردام، در پاریس روی صحنه خواهد رفت. بر اساس اعلام برنامه این تور، صادقلو ۱۵ سپتامبر در بروکسل، ۲۲ سپتامبر در وین، ۲۳ سپتامبر در دارمشتات آلمان، ۳۰ سپتامبر در اشتوتگارت، یکم اکتبر در نورنبرگ، ششم اکتبر در پاریس و هفتم اکتبر در آلسمیر هلند به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

صادقلو copy