رونق گیشه  در بحبوحه اعتصاب‌ها

در بازار داخلی آمریکا «باربی» از ۴۰۰میلیون دلار عبور کرده، «اوپنهایمر» به ۲۰۰میلیون دلار رسیده و «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته» و «مگ ۲-گودال» نیز مخاطبان قابل‌توجه خود را یافته‌اند.این رقم ۲۲درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش بیشتر است. پیش‌بینی مجموع فروش این آخرهفته (تا پایان یکشنبه) ۱۷۸میلیون دلار است که از فروش اولین آخرهفته اوت ۲۰۱۹ (قبل از کرونا) با فروش ۹۹/ ۱۴۸میلیون دلار هم ۲۰درصد فراتر رفته است. در آن مقطع فیلم «هابز و شاو» با فروش قابل‌توجه خود گیشه را در اختیار داشت.«باربی» با فروش ۵۴میلیون دلاری در سومین آخرهفته اکرانش همچنان صدر باکس‌آفیس را در اختیار دارد، اما برای کسب مقام دوم رقابت جدی بین سه فیلم «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته»، «اوپنهایمر» و «مگ ۲-گودال» در جریان است. پارامونت با فروش ۳۰میلیون دلاری برای «لاک‌پشت‌های نینجا» و فروش پنج‌روزه ۴۵میلیون دلاری برای این محصول که با بودجه ۷۰میلیون دلاری ساخته شده، پیشتاز این رقابت است.

این فیلم که دومین انیمیشن از مجموعه «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان» و هفتمین فیلم از مجموعه نینجاهاست، با امتیاز ۹۴درصد در سایت راتن‌تومیتوز فیلمی مناسب برای کودکان زیر ۱۲ سال هست.«مگ ۲» برادران وارنر (دنباله‌ای بر «مگ» ۲۰۱۸) با بازی جیسون استاتهام هم پس از پشت سر گذاشتن جمعه‌ای با فروش ۱۲میلیون دلار، چشم به راه کسب ۲۸میلیون دلار در اولین آخرهفته اکرانش است و این نتیجه را تا حد زیادی مدیون تبلیغات تلویزیونی و تیزرهایی است که داخل سینماها نمایش داده می‌شود، نه تبلیغات بازیگران که به دلیل اعتصاب اجازه این کار را ندارند.

یونیورسال هم سومین آخر هفته اکران «اوپنهایمر» را با فروش ۷/ ۲۸میلیون دلاری پشت سر می‌گذارد که با کاهشی ۳۹درصدی کارش را ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود تا پایان یکشنبه فروشش در آمریکا به ۵/ ۲۲۸میلیون دلار برسد. به این ترتیب این فیلم چهارمین فیلم پرفروش نولان خواهد شد و عنوان پرفروش‌ترین فیلم درجه R سال را کسب می‌کند و فراتر از «جان ویک ۴» با فروش داخلی ۱۸۷میلیون دلار می‌ایستد.در همین حال، تا پایان امروز، «باربی» مجموع فروشش در آمریکا را به ۴/ ۴۶۰میلیون دلار می‌رساند که به معنی رسیدن به مرز یک‌میلیارد دلار در سطح جهانی است.