در توضیحات سهراب پورناظری که همراه با تصاویری از اجرای بخشی از نوازندگان در پروژه سی‌صد منتشر شده، آمده است: «در نظر دارم با همراهی جمع‌های تنبورنواز در سراسر ایران عزیز جشنواره‌ای با عنوان «تنبورنوازی معاصر» در شهرهای دارای ظرفیت و امکان برگزار کنیم که در ماه پیش رو اطلاعات کامل‌تری را در اختیارتان قرار خواهم داد.»

 

فیلم کوتاه «هرگز ترکت نمی‌کنم» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا بیگلری برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی در بخش بین‌الملل و فیلم کوتاه «هدیه» ساخته فرید اردبیلی برنده جایزه بهترین درام کوتاه از یازدهمین دوره فستیوال Anthem film festival آمریکا شدند. این جشنواره از ۱۳ تا ۱۶ جولای (۲۲ تا ۲۵ تیرماه) در ایالت نوادا برگزار شد و با اعلام برندگان، طی مراسمی به کار خود پایان داد.

 

نمایش انفرادی از جدیدترین نقاشی‌های یعقوب مشفقی‌پور با عنوان «آبی» از فردا در گالری آرتیبیشن برپا خواهد شد. آثار مشفقی‌پور مناظری زیبا از طبیعت هستند که نقاش با الهام از شیوه نقاشان امپرسیونیست تصویر کرده است. در آثار او می‌توان تاثیر نگارگری ایرانی را مشاهده کرد. رنگ‌های خالص را شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی آثار مشفقی‌پور دانست که جلوه‌ای خاص به آثارش می‌دهند. نمایش انفرادی آثار نقاشی یعقوب مشفقی‌پور تا یک‌شنبه، ۹ مرداد، ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به بزرگ‌راه همت، گل نبی (غرب)، میدان احمدی روشن (کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا (قندی)، شماره ۶ مراجعه کنند.

 

جدیدترین آثار هادی روشن‌ضمیر در نمایشگاهی تحت عنوان «آنچه از تو به یاد دارم» از فردا جمعه در گالری ساربان به نمایش درمی‌آید. در این نمایشگاه مجسمه‌های روشن‌ضمیر که با کلمه عشق و با این مفهوم ارائه شده‌اند، ساختاری دیگر از پیچ‌وتاب‌های عاشقانه این هنرمند که پیش‌تر از وی نقاشیخط‌هایی با همین موضوع دیده بودیم به نمایش درخواهد آمد. در این نمایشگاه از این هنرمند ۳۶ مجسمه رونمایی خواهد شد. این نمایشگاه جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح و تا دوشنبه دهم مردادماه ۱۴۰۱ در گالری ساربان به آدرس سهروردی شمالی، هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳ به نمایش در خواهد آمد.

 

کنسرت گروه کر تنال به رهبری میلاد عمرانلو به همراهی گروه کر کودک و نوجوان تنال و گروه کر جوانان تنال به رهبری لیلا نجفی فردا جمعه ساعت ۲۱:۳۰ و شنبه اول مرداد ساعت ۲۱ در تالار رودکی برگزار می‌شود. در این کنسرت آثاری از سرگئی راخمانینف، اریک ویتاکر، توماس کاپلین، برانکو استارک و موسیقی کرال محلی ایران اجرا خواهد شد. نوازندگان پیانوی این کنسرت بهنام ابوالقاسم و فراز عقیلی، دستیار رهبر فرزاد امیدی و مربی حرکت سیدجمال هاشمی است.