ضرر دیزنی از بازیگرش

جنجال‌های هفته گذشته درباره زندگی خصوصی جانی دپ تاثیری منفی بر فروش «آلیس آن سوی آینه» گذاشت، تا این فیلم در گیشه با شکست سختی مواجه شود. هفته گذشته خبرها و تصاویری منتشر شده بود که نشان می‌داد جانی دپ همسرش را کتک زده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از بدشانسی‌های بزرگ «آلیس آن سوی آینه» همزمان شدن اکران فیلم با جنجال شکایت امبر هرد علیه جانی دپ بود. این بازیگر به اعمال خشونت علیه همسرش متهم شده است و قاضی دادگاه موقتا حکم داده که او حق نزدیک شدن به امبر هرد را ندارد. از این جنجال نیز می‌توان به عنوان یکی از دلایل فروش ناامید‌کننده فیلم نام برد.

به این ترتیب رقیب فیلم جانی دپ، یعنی «مردان ایکس: آپوکالیپس» به کارگردانی برایان سینگر به راحتی از «آلیس آن سوی آینه» پیشی گرفت و با اختلافی بسیار بر صدر جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا تکیه زد. این فیلم در سه روز نخست تعطیلات پایان هفته منتهی به روز یادبود در آمریکا به فروشی برابر با ۶۵ میلیون دلار دست یافت. پیش‌بینی می‌شود که این فیلم تا پایان دوشنبه به فروشی برابر با ۸۰ میلیون دلار دست یابد. البته با تمام این تفاسیر «مردان ایکس: آپوکالیپس» هنوز هم از فروش ۱۱۰ میلیون دلاری قسمت قبلی «مردان ایکس» که سال ۲۰۱۰ در همین زمان از سال اکران شده بود، بسیار عقب‌تر است.

درحالی‌که «مردان ایکس:آپوکالیپس» اندکی پایین‌تر از انتظارات ظاهر شده بود، محصول تازه و پرهزینه دیزنی کاملا در گیشه با شکست روبه‌رو شد. یکی از دلایل مهم شکست تجاری «آلیس آن سوی آینه» شاید نقدهای منفی منتقدان سینمایی درباره این اثر باشد. این فیلم در ۳۷۶۳ سالن سینما در سه روز نخست نمایش به فروشی برابر با ۱/۲۸ میلیون دلار دست پیدا کرد. کارشناسان فروش امیدوارند که فروش این فیلم تا پایان روز دوشنبه به ۳۵ میلیون دلار برسد. این میزان فروش ۷۰ درصد کمتر از فروش ۱۱۶ میلیون دلاری «آلیس در سرزمین عجایب» به کارگردانی تیم برتون است که بهار سال ۲۰۱۰ اکران شد.