خبرگزاری فارس: معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد دفاتر مهندسی معدن مانند دفاتر خدمات پلیس + 10 امسال در کشور خبر داد.

جعفر سرقینی در سیزدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به تاسیس این سازمان در 13سال گذشته اظهار کرد: توقع داشتیم سازمان نظام مهندسی معدن در مدت مذکور ارتقا پیدا کند؛ اما انتظارات برآورده نشده است. وی ادامه داد: در مدت هشت سال گذشته فعالیت‌های معدنی به دلیل شرایط موجود رشد و نمو نداشته و نیازمند تلاش بیشتری برای ارتقا است. وی با اشاره به وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان نظام مهندسی معدن در دوران پساتحریم بیان کرد: وظیفه استخراج بهینه و بهره‌وری بالا را به عهده داریم.


تحقق 50 درصدی درآمدهای معدنی

از سوی دیگر معاون توسعه مدیریت، منابع انسانی و امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از تحقق ۵۰ درصدی درآمدهای معدنی سه ماه نخست امسال در کشور خبر داد و گفت: تمام وصولی‌ها به حساب سازمان نظام مهندسی معدن واریز می‌شود.


علی یزدانی با اشاره به پیش‌بینی بودجه 1500 میلیارد تومانی از محل درآمدهای معدنی کشور خاطرنشان کرد: سهم نظام مهندسی معدن از بودجه مذکور 45 میلیارد تومان است و در سه ماه نخست سال جاری 800 میلیون تومان اختصاص پیدا کرده است.