شاتا: وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با وزیر انرژی، اقتصاد، صنعت و توریسم قبرس به استفاده از ظرفیت‌های موجود درخصوص صنعت گردشگری، برقراری خطوط هوایی و استفاده از محصولات دارویی تولید شده تاکید کرد. محمدرضا نعمت‌زاده در این دیدار ضمن اشاره به پایین بودن حجم مبادلات تجاری دو کشور، خواستار فراهم کردن زمینه‌های حضور شرکت‌های تجاری دو کشور در کشور مقابل به‌ویژه شرکت‌های ایرانی در قبرس شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: توانمندی‌ها و پتانسیل‌های ایران در زمینه‌های مختلف صنعتی به‌ویژه در خصوص طراحی و توان فنی و مهندسی، همچنین وجود ذخایر غنی معدنی کشور می‌تواند به گسترش روابط تجاری دو کشور کمک کند.

وی افزود: بیش از ۹۵ درصد داروهای تولید کشورمان قابلیت صادراتی دارند و می‌توانند به کشورهای دیگر از جمله قبرس صادر شوند. نعمت‌زاده با بیان اینکه قبرس می‌تواند پنجره ورود ایران و در برقراری روابط با اتحادیه اروپا موثر باشد، افزود: برقراری خطوط هوایی نیز به توسعه تجارت و توریسم کمک می‌کند. در ادامه این دیدار یورگولاگوترپیس ضمن اشاره به ظرفیت‌های موجود در دو کشور و علاقه‌مندی تجار دو کشور به توسعه روابط خواستار برقراری خط مستقیم پروازی بین دو کشور شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به توانمندی بخش توریسم و گردشگری قبرس و تجربیات بسیار ارزنده آن در سازماندهی و ارائه خدمات گردشگری، آمادگی موسسات توریستی قبرس را در ارائه دوره‌های آموزشی به‌خصوص در عرصه خدمات گردشگری به دانشجویان ایرانی و شرکت‌های علاقه مند ایرانی در حوزه گردشگری اعلام کرد. وی در ادامه ضمن اشاره به توانمندی و تجربه ایران در حوزه نفت، گاز و انرژی خواستار بهره‌برداری طرف قبرسی از این تجربیات به‌ویژه در عرصه آموزش نیروی انسانی شد.