ایسنا: دبیر کل خانه کشاورز گفت:‌ دولت از افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی نهایتا ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند در حالی که امسال باید ۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه به مردم بدهد؛ بنابراین امسال هم سهم بخش کشاورزی قربانی خواهد شد. عیسی کلانتری افزود: اگرچه قیمت‌گذاری‌های دولت برای تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال گذشته نسبتا منصفانه بود، به‌گونه‌ای که نه کشاورز متضرر می‌شود و نه سود چندانی از فروش محصولش را دولت می‌برد اما آثار افزایش قیمت ناشی از اجرای مرحله دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها باعث ایجاد تورم و مشکل برای دولت می‌شود، در حالی که دولت هدفش کاهش نرخ تورم است که البته با این افزایش قیمت‌ها جور در نمی‌آید.

وی افزود: افزایش حدود ۳۰ درصدی قیمت حامل‌های انرژی و افزایش قیمت دیگر کالاها در پی آن از سوی دولت باعث می‌شود قیمت دیگر محصولات و خدمات آن هم بیشتر از ۳۰ درصد افزایش یابد و دولت از رسیدن به اهداف کاهش تورمی‌اش بازخواهد ماند.

دبیر کل خانه کشاورز خاطرنشان کرد: از سویی اعلام می‌شود که قیمت محصولات اساسی مانند شیر، گوشت و... تا خرداد ماه امسال افزایش نمی‌یابد در حالی که هزینه تولید این محصولات از کود شیمیایی، نهاده تا دستمزد کارگران برای کشاورزان افزایش یافته است. بنابراین دولت باید استراتژی کلانی برای اقتصاد داشته باشد؛ چرا که تولید محصولات کشاورزی که با کمبود سرمایه و محدودیت منابع آبی مواجه است در این شرایط با مشکلات بیشتری مواجه می‌شود.