معاون وزیر صنایع و معادن گفت: تفاهمنامه طراحی و احداث ۱۱ شهرک صنعتی، سه سال پیش بین ایران و ونزوئلا به امضا رسید.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، دکتر محمدرضانوتاش در دیدار وزیر صنایع پایه و معاون ونزوئلا، اظهار کرد: به دلیل جابه‌جایی وظایف وزارت اقتصاد مردمی ونزوئلا به وزارت صنایع پایه و معادن، این مهم محقق نشد و در نتیجه یک فاصله زمانی بین همکاری دو کشور در ارتباط با طراحی و ساخت شهرک‌ها ایجاد شد.

وی ادامه داد: مقدمات اعزام هیاتی برای اجرایی کردن این تفاهمنامه در دست اقدام است تا روابط دو کشور توسعه بیشتری پیدا کند. مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: در چند سال گذشته، تعداد زیادی از واحدهای کوچک و متوسطی که در زمینه ساخت ماشین‌آلات کار می‌کردند با ونزوئلا نیز همکاری‌های خوبی را آغاز کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: ایران می‌تواند با توجه به همکاری‌های صنعتی که برقرار می‌کند نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کند.

نوتاش ادامه داد: برای بهتر شدن روابط بین دو کشور، باید مقامات ونزوئلایی نیازشان را در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی بیان کنند و ما هم با تمام امکانات و توانایی که داریم، به آنها کمک خواهیم کرد.

در ادامه این دیدار، وزیر صنایع پایه و معادن ونزوئلا گفت: سابقه صنعت کشور ونزوئلا به بیش از ۵۰سال می‌رسد و تاکنون در این زمینه موفقیت‌هایی را نیز کسب کرده است، اما مهم‌ترین مشکل ونزوئلا این است که قادر به بهره‌برداری از مواد خام و اولیه نیستیم.