گروه صنعت و معدن- قرارداد بخش فولادسازی طرح‌های استانی فولاد تا ۴۵روز دیگر منعقد می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران با اعلام خبر فوق، اظهار کرد: تاکنون ۱۴شرکت برای خرید اسناد مناقصه بخش فولادسازی طرح‌های استانی اقدام کرده‌اند. محمدرحیم رستی تصریح کرد: این اسناد برای اجرای ۵طرح از هشت طرح استانی آماده شده است.

طرح‌های استانی فولاد مشتمل بر واحدهای احیای مستقیم و فولادسازی هستند و تاکنون قرارداد ۵طرح در بخش احیای مستقیم به امضا رسیده و فعالیت‌های زیربنایی آنها آغاز شده است. این طرح‌ها شامل میانه، قائنات، سپیددشت، نی‌ریز و شادگان است. رستی در ادامه اظهار داشت: اکنون قرارداد فولادسازی ۵ طرح یاد شده در شرف انتخاب پیمانکار ا ست. پیش از این مهلت ارسال پاکت‌های مناقصه به اتمام رسیده بود اما پس از درخواست شرکت‌های متقاضی ۲هفته دیگر به مهلت ارسال اسناد اضافه شد.

مشکل مالی وجود ندارد

مدیرعامل شرکت ملی فولاد تاکید کرد: طرح‌های فوق، هیچ مشکلی از لحاظ مالی نخواهند داشت.

وی یادآور شد که مدتی است که بخش احیای مستقیم ۵طرح فوق، پیش‌پرداخت لازم را دریافت کرده‌اند.

وی درمورد تجهیزات به کار گرفته شده در بخش فولادسازی طرح‌های استانی گفت: شرکت ملی فولاد فهرستی از تجهیزات را به پیمانکاران خواهد داد مبنی بر اینکه تنها از تجهیزات پیشرفته و مدرن استفاده شود.

فقط تجهیزات پیشرفته

به گفته رستی، چنانچه پیمانکاران از کشورهای چین، هند یا ترکیه تجهیزات خریداری کنند، مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. بلکه تنها تجهیزاتی که از ژاپن، کانادا، و اروپا تهیه شده باشند، مورد قبول واقع می‌شود.

وی همچنین در مورد سه طرح باقیمانده فولادهای استانی گفت: اسناد مناقصه احیای مستقیم بافق، سبزوار و سیرجان تا سه هفته آینده آماده می‌شود.