با حضور علیرضا طهماسبی وزیر صنایع و معادن، وزیر مسکن و وزیر کار و امور اجتماعی کشورمان و همچنین وزرای امور خارجه، اقتصاد مردمی، صنایع پایه و معادن و صنایع سبک و تجارت از ونزوئلا ۱۴ سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی وزارت صنایع و معادن علیرضا طهماسبی در آیین ویژه امضای این اسناد که در وزارت صنایع و معادن برگزار شد، گفت: تاکنون ۱۶۶ سند همکاری بین دو کشور به امضا رسیده است که با ۱۴ سندی که در این دوره از گفت‌وگوها بین دو کشور به امضا می‌رسد، مجموع اسناد امضا شده بین دو کشور به ۱۸۰ سند خواهد رسید. طهماسبی تصریح کرد:‌ گرچه پیشرفت همکاری در زمینه‌های صنعت و معدن بین دو کشور بسیار چشمگیر بوده است ولی با توجه به تاکید ریسان جمهور ایران و ونزوئلا طرفین باید نسبت به فعال نمودن این همکاری‌ها تلاش بیشتری کنند.

دکتر طهماسبی تاکید کرد: امیدوارم استاد همکاری‌های جدید به مرحله اجرا برسد تا هر دو دولت از منافع آن بهره‌مند شوند.در این دیدار آقای خوزه سلامت خوان وزیر صنایع پایه و معادن ونزوئلا اظهار امیدواری کرد: با رفع موانع و مشکلات در برخی از پروژه‌ها با همکاری طرفین شاهد اجرا و به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها در آینده نزدیک باشیم.

اسنادی که به امضای طرفین رسید در حوزه‌های مختلفی همچون قرارداد همکاری در زمینه آموزش فنی حرفه‌ای، یادداشت تفاهم تاسیس شرکت مشترک بازرگانی، قرارداد خرید آند کربن از ونزوئلا، قرارداد ساخت ۷هزار واحد مسکونی، موافقتنامه انجام مطالعات مشترک در زمینه توسعه بلوک نفتی ونزوئلا، تفاهمنامه تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری برای ایجاد کارخانه تولید و مونتاژ ماشین‌آلات بازیافت.

تفاهم‌نامه‌های تاسیس کارخانه تولید و مونتاژ ماشین‌آلات سنگین و بالابر و بارگیری مونتاژ کمپرسور، پمپ و توربین و نیز سرمایه‌گذاری مشترک برای ایجاد کارخانه تولید و مونتاژ دوچرخه است.