گروه صنعت و معدن- کشورمان در سال‌جاری موفق شد بیشتر حجم سرمایه‌گذاری خارجی را در طول ۱۵سال گذشته جذب کند. معاون اقتصادی و امور بین‌الملل وزارت صنایع و معادن که در جلسه پایانی سومین همایش روسای سازمان‌های صنایع و معادن سراسر کشور سخن می‌گفت با بیان این مطلب گفت: در بخش سرمایه‌گذاری خارجی امسال بالاترین جذب را داشته‌ایم به طوری که جذب سرمایه‌های خارجی در سال‌جاری معادل ۸میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار است که۱/۷ میلیارد دلار از این رقم به بخش صنعت و معدن اختصاص یافت.

محسن شاطرزاده افزود: سهم بخش صنعت و معدن از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در سال‌جاری ۸۳درصد است.معاون اقتصادی وزیر صنایع و معادن درباره حمایت از تولید داخلی گفت: به منظور حمایت از صنعتگران تعرفه مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها را کاهش و تعرفه واردات کالاهای نهایی را افزایش می‌‌دهیم.وی افزود: در کشور ۶۸۰۰تعرفه داریم که از این میان ۶۱۰۰تعرفه آن متعلق به صنعت و ۷۰۰تعرفه دیگر نیز به کشاورزی اختصاص دارد، یعنی شش هفتم تعرفه‌های کشور به صنعت تخصیص یافته است.

دکتر شاطرزاده تصریح کرد: به منظور حمایت از صنعتگران، وزارت صنایع و معادن تعرفه مواداولیه صنعت را کاهش و تعرفه کالای نهایی را افزایش داد، به طوری که در بخش صنعت نساجی با تغییر تعرفه‌ها امسال حدود ۳۰درصد رشد تولید و صادرات داشتیم.معاون اقتصادی و بین‌الملل وزارت صنایع و معادن به رشد بالای تولید در تمام بخش‌های صنعتی طی هشت ماه امسال اشاره کرد و گفت: در بخش خودرو ۱۲درصد، در فلزات ۱۲درصد، در فلزات غیرآهنی ۱۳درصد و در معادن از ۱۲ تا ۴۰درصد افزایش تولید داشتیم. وی همچنین به صادرات نرم‌افزاری اشاره کرد و گفت: ما در این زمینه نیروی انسانی، امکانات و توان علمی داریم، حتی در استان‌های کشور نیز این امکانات وجود دارد.وی گفت: در این راستا روسای سازمان‌های استان‌ها باید با ایجاد شهرک‌های فناوری به جذب جوانان مهندس و نخبه کشور اقدام کنند. به گفته وی، افزایش تولید، بهره‌وری و ارتقای تکنولوژی در حوزه صنعت تنها با تکیه بر مدیریت جوانان آگاه و اهل علم و ایجاد علم بازاریابی در حوزه صنعت میسر خواهد شد.