نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حمایت از صنایع داخلی بستر رشد و شکوفایی بخش تولید را به همراه ندارد و باید اصلاح و بازنگری جدی آن در اولویت قرار گیرد. «عباس رجایی» در جریان بازدید از شرکت ماشین‌سازی اراک افزود: به‌رغم توان بالای شرکت‌های مادر و تجهیزات ساز کشور به ویژه زمینه نفت و گاز، نیرو و ساخت کارخانه‌های سیمان، نواقص قانون فعلی اجازه سپردن کار به شرکت‌های ایرانی به صورت پیمانکاری کلان را نمی‌دهد.

وی توضیح داد: وجود شرایط نابرابر برای شرکت‌های داخلی و خارجی در گشایش اعتبار موجب شده که ‌شرکت‌های داخلی حتی در صورت برنده شدن در مناقصه تن به گرفتن وام با بهره بالا دهند که این معضل صنعتگران داخلی را فلج کرده‌است.

وی گفت: دولت با اعمال ‌شیوه‌های ‌مختلف در تلاش برای اشتغالزایی ‌است، اما وزارتخانه‌های صنعتی و نفت و گاز در جهت این مهم حرکت نمی‌کنند و نواقص قانونی مزید بر علت است.

وی افزود: تحقق اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ ساله با اصلاح نگرش‌ها به صنعت کشور و رفع موانع قانونی میسر است.

رجایی گفت: موضوع گشایش اعتبار برای صنایع داخلی در فراکسیون اشتغال و کار و کمیسیون صنایع مجلس در جریان است که با تصویب آن بخش بزرگی از مشکلات صنایع مادر و تجهیزات‌ساز حل می‌شود.

وی افزود: با انحصار صنعت در دست دولت و نبود حمایت جامع از آن هر روز صنعت داخل از فناوری روز فاصله می‌گیرد و به سمت زیاندهی پیش می‌رویم.

وی اضافه کرد: صنعت کشور باید پوست‌اندازی کند و برنامه‌ریزی زیر ساختی برای آماده کردن صنایع برای حرکت به سمت خصوصی‌سازی باید مهیا شود.

او گفت: رشد صنعت با بخش‌های دیگر استان متوازن نیست و باید این معضل برای همگونی و تسریع توسعه استان برطرف شود.