گروه صنعت و معدن- عضو کمیسیون انرژی گفت:در حالی که تولید هر کیلو وات ساعت برق از طریق انرژی فسیلی آنهم در کشورهای تولیدکننده این انرژی بالغ بر ۳ تا ۴ سنت است همین مقدار برق را می‌توان با صرف تنها ۶۷/۱سنت تولید کرد.

حسین آفریده در میزگرد بررسی اهمیت انرژی هسته‌ای به لحاظ اقتصادی که در خبرگزاری فارس برگزارشد اظهار داشت: ذخایر انرژی فسیلی تا سال ۲۰۵۰ در سطح جهان با مشکل جدی مواجه می‌شود و نیاز انرژی جهان در آن سال با مسائل عدیده‌ای مواجه خواهد شد. وی افزود: باید بدنبال انرژی‌های جایگزین انرژی فسیلی نظیر منابع تجدیدپذیر باد، خورشید و‌ آب بود.

نماینده شیروان تصریح کرد: در کشور ما حدود ۱۰۰ مگاوات از انرژی بادی، برق استحصال می‌شود. در کشورهای اروپایی کمتر از ۱۰‌درصد از انرژی‌های تجدید‌پذیر استفاده می‌کنند لذا تنها منبع انرژی قابل اطمینان، انرژی هسته‌ای است.

وی گفت: کشورهای توسعه یافته صنعتی۷۰ تا ۹۰درصد برق خود را از طریق انرژی هسته‌ای تامین می‌کنند. حتی کشورهای دارای ذخایر عظیم نفت و گاز نظیر روسیه بیش از ۳۰‌درصد برق مورد نیاز خود را از انرژی هسته‌ای تامین می‌کند.

به گفته وی، برخی کشورهای در حال توسعه نیز تا ۱۵‌درصد انرژی مورد نیاز را از طریق انرژی هسته‌ای تامین می‌کند.

آفریده یادآور شد: نیاز حال حاضر برق کشور حدود ۴۰‌هزار مگاوات است که تا ۱۰ سال آینده به ۸۰‌هزار مگاوات می‌رسد. با راه‌اندازی نیروگاه بوشهر، سهم انرژی هسته‌ای در تولید برق کشور ۵/۲‌درصد می‌شود که بسیار پایین‌تر از سهم این انرژی در کشورهای در حال توسعه شرق آسیا است.

نماینده شیروان تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس، طی بیست سال آینده ۲۰‌هزار مگاوات برق باید در کشور تولید شود که بخشی از آن باید توسط انرژی هسته‌ای تامین شود.