مدیرعامل شرکت ملی نفت با اشاره به تجربه‌ سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در اجرای پروژه‌ توسعه فازهای ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبی گفت: در اجرای پروژه‌ توسعه فازهای ۱۴ و ۱۷ و ۱۸ پارس‌جنوبی نیز ایدرو می‌تواند با قیمت رقابتی و در زمان کمتر، کار را به اتمام رساند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، «احمد قلعه‌بانی» با اظهار رضایت از عملکرد پیمانکاران این فازها اظهار کرد: در اجرای این فازها درصد داخلی سازی مراحل طراحی و ساخت به حدود ۷۵ درصد رسیده است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه شتاب کار ساخت فازهای باقیمانده پارس جنوبی به دو برابر افزایش یافته است، دلیل آن را صدور سفارش خرید و تامین بسیاری از کالاها و تجهیزات مورد نیاز فازهای پارس‌جنوبی دانست.

وی اجرای فازهای باقیمانده پارس جنوبی را مهم‌ترین طرح شرکت ملی نفت ایران خواند و افزود: روند ساخت فازهای باقیمانده پارس جنوبی طبق برنامه زمان‌بندی و به خوبی پیش می‌رود؛ به گونه ای که مجموعه فعالیت پیمانکاران توانمند داخلی در این حوزه راهبردی مورد رضایت صنعت نفت است.

وی از تامین و تزریق ۳ میلیارد دلار اعتبار برای ساخت فازهای در دست اجرای پارس جنوبی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با جذب این میزان اعتبار مجموع اعتبارات تامین شده در پارس‌جنوبی تا پایان امسال به ۹ میلیارد دلار می‌رسد که تاکنون شش میلیارد دلار تامین اعتبار شده و برنامه‌ریزی ما برای جذب سه میلیارد دلار دیگر تا پایان امسال است.

وی گفت: پیشرفت فیزیکی پیش بینی شده در فازهای باقیمانده پارس جنوبی مطابق برنامه زمانبندی، محقق شده است.

به گفته وی تعهد ملی پیمانکاران و شرکت‌های توانمند ایرانی ستودنی است. آنها با عزم ملی خود بدون حضور پیمانکاران خارجی برای اجرای بزرگ‌ترین طرح صنعت نفت کشور تلاش می‌کنند.