مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به تدوین سبد جدید سوخت خودروهای کشور تا ماه آینده، از افزایش سهم گازوئیل در این سبد جدید خبر داد و گفت: با افزایش سهم گازوئیل باید صنایع خودروساز هم نسبت به ساخت خودروهای سبک دیزلی اقدام کنند. «فرید عامری» در گفت‌وگو با «مهر» درباره آخرین وضعیت تدوین سبد سوخت خودروها با بیان اینکه پیش از این یک مرحله کارشناسی برای تدوین سبد سوخت خودروهای کشور انجام گرفته بود، گفت: در نهایت این سبد سوختی ابلاغ شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه پس از ابلاغ این سبد سوختی اختلافاتی در سطح بدنه کارشناسی وزارت نفت روی سهم هر یک از حامل‌های انرژی وجود داشت، تصریح کرد: هم‌اکنون طرح جدید سبد سوخت خودروها با همکاری کارشناسان وزارت نفت و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در حال بررسی و تدوین است.

وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌کنیم این سبد سوختی تا یک ماه آینده آماده و ارائه شود، اظهار کرد: تفاوت سبد سوختی جدید، تنوع‌پذیری بیشتر سهم حامل‌های انرژی در آن است، به طوری که سهم برخی از حامل‌های انرژی تغییرات کمی ‌داشته است.

وی از افزایش سهم گازوئیل در سبد جدید سوخت خودروها خبر داد و یادآور شد: در این سبد، سهم «سی.ان.جی» و گازمایع (LPG) تا حدودی تعدیل یافته است.

«عامری» با اشاره به اینکه با افزایش سهم گازوئیل باید صنایع خودروساز هم نسبت به ساخت خودروهای سبک دیزلی اقدام کنند، تبیین کرد: با ورود خودروی سواری دیزلی به چرخه حمل و نقل، وزارت نفت نیز آمادگی تامین سوخت موردنیاز این خودروها را دارد.