گروه انرژی- وزیر برق پاکستان بر سرعت بخشیدن به پروژه خرید برق از ایران تاکید کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از رادیو دولتی چین، وزیر آب و برق پاکستان همزمان با سفر هیات متخصصان فنی شرکت برق این کشور به تهران، در دیدار با «ماشاءالله شاکری» سفیر کشورمان بر تسریع در خرید برق از ایران تاکید کرد. «راجا پرویز اشرف» در این دیدار ضمن اشاره به مشکلات و کمبود تولید برق در پاکستان بر اجرایی شدن هر چه سریع‌تر واردات برق از ایران تاکید کرد و گفت: اسلام‌آباد با توجه به افزایش هشت درصدی مصرف انرژی، به سه هزار و ۵۰۰ مگاوات برق نیاز دارد تا بتواند کمبودهای موجود را جبران کند.

وزیر برق پاکستان در ادامه افزود: ما برای تقویت بخش انرژی خود به ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط بخش‌خصوصی و خارجی برای هشت سال آینده نیاز داریم که این فرصت می‌تواند در اختیار مهندسان و متخصصان فنی ایرانی قرار گیرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به طرح‌های اقتصادی دوجانبه به ویژه در بخش انرژی تصریح کرد: دیدار آتی مجید نامجو، وزیر نیرو از پاکستان می‌تواند به معرفی طرح‌های مختلف صنعت آب و برق این کشور با هدف تسهیل و زمینه‌سازی برای حضور شرکت‌های ایرانی جهت اجرای این طرح‌ها کمک کند.