*رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ادغام دو وزارتخانه صنایع و بازرگانی اقدامی به نفع کشور خواهد بود و باید در آینده اجرایی شود. *در سه ماهه ابتدای سال‌جاری، ۹۶ استاندارد از سوی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ملی تدوین و تجدید نظر شد.

*رییس سازمان نظام مهندسى معدن استان مازندران گفت: توسعه فعالیت‌هاى معدنى و افزایش سهم این بخش در اقتصاد و تولید ناخالص ملى، توجه بیشتر مسوولان معدنى کشور را طلب مى‌کند.

* مدیر عامل اتحادیه زنبوداران می‌گوید: موج گرد و غبار تولید عسل را کاهش داد.

* عضو انجمن تایرسازان می‌گوید: با انتقال تکنولوژی‌های جدید به کارخانه‌های تایرسازی ۲۰۰میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی می‌شود.

* یک تولیدکننده اسپری‌های خوش‌بوکننده بدن می‌گوید: «بعضا برندهای معتبر اروپایی هم تقلبی و بی‌کیفیت است.»

* خبر دریافتی از یک خبرگزاری به نقل از دفتر کنترل کیفی آب تهران حاکی از این است که آب رودخانه‌های ورودی به تهران مورد آزمایش قرار گرفته و وجود فلزات سنگین در آب‌های ورودی به تهران در حد استاندارد است.

* از بازارهای جهانی خبر می‌رسد که بار دیگر قیمت هر بشکه نفت از مرز روانی ۶۰دلار گذشت.

* از شمال آفریقا خبر می‌رسد که کنسرسیوم متشکل از ۱۲ شرکت بزرگ با امضای قراردادی احداث بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان را آغاز می‌کند.

* یک مقام مسوول می‌گوید: هنوز هیچ تصمیم‌گیری قطعی در مورد کاهش سهمیه بنزین صورت نگرفته است.

* معاون وزیر نیرو مشکل در توزیع برق را علت قطع برق در برخی از مناطق تهران عنوان می‌کند.

* خبر دیگر اینکه این روزها چند تن از اعضای کمیسیون انرژی به نقل از کل مجلس می‌گویند که ما یک وزیر غیرنفتی را نمی‌پذیریم.

*اما بشنوید از شرکت ملی گاز؛ مدیر عامل این شرکت می‌گوید: نرخ‌های جاری گازبها، منابع نقدی محدود است و باید به دنبال شیوه‌های دیگری برای تامین منابع باشیم.

* اما مدیر یک مرکز پژوهشی معتبر می‌گوید: بنزین ۲۵۰ تومانی و گازوئیل ۸۰ تومانی شروع خوبی است.

* مدیرعامل گاز خودرو وعده می‌دهد که «تا پایان امسال ۴۰۰ جایگاه سی‌ان‌جی احداث می‌شود». طی سه ماه سال‌جاری ۲۵ جایگاه احداث شده است.

* ایسنا یک خبرگزاری داخلی طی تحلیلی می‌پرسد: ایران بازنده در نابوکو است یا اروپا؟

*وزیر نفت از آماده افتتاح بودن ۹ طرح جدید پتروشیمی در کشور خبر داد و اعلام کرد: «در سال‌جاری با بهره‌برداری از ۱۰ طرح جدید (با در نظر گرفتن پتروشیمی مهر) با مجموع سرمایه ۳/۴میلیارد دلار، حدود ۸/۸ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور افزوده می‌شود.»