دبیر کل سازمان اوپک با استقبال از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی گفت: اعضای سازمان اوپک به ویژه ایران باید توانمندی‌های خود را در زمینه صنایع نفتی افزایش دهند. به گزارش شانا به نقل از ستاد خبری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی، عبد‌ا... سالم البدری، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، با استقبال از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی در تهران گفت: کشورهای عضو سازمان اوپک برای رسیدن به نقطه مطلوب در فن‌آوری صنعت نفت راهی طولانی در پیش دارند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از فن‌آوری‌های نوین در صنعت نفت ادامه داد: برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی می‌تواند ایران را به عنوان یکی از اعضای سازمان اوپک در رسیدن به نقطه مطلوب در فن‌آوری کمک و شرایط را برای افزایش توانمندی‌های فنی و صنعتی سایر اعضا فراهم کند.

البدری تصریح کرد: ایران هم اکنون در سطح مناسبی از فن‌آوری در صنعت نفت قرار دارد، اما برای افزایش توانمندی‌های خود در زمینه نیروی انسانی، صنعتی و تکنولوژی باید سرمایه‌گذاری بیشتری برای تولید علم و فن‌آوری نفتی انجام دهد.