بعد از تاخیرهای فراوان صادرات گاز ایران به امارات در نیمه دوم سال ۲۰۰۸ آغاز می‌شود.

به گزارش مهر به نقل از «امارات بیزینس»، مدیر اجرایی شرکت داناگاز امارات اعلام کرد: بعد از تاخیرهای فراوان در واردات گاز از ایران، در نیمه دوم سال ۲۰۰۸ این امر محقق می‌شود. این در حالی است که انتقال گاز از ایران به امارات به دلیل اختلاف بر سر قیمت گاز از سال ۲۰۰۱ تاکنون به صورت یادداشت تفاهمی مسکون مانده بود؛ چون ایران قیمت پیشنهادی خود را با توجه به افزایش قیمت جهانی گاز و نفت خام افزایش داده بود.

اگرچه مدیر اجرایی شرکت اماراتی دانا گاز که پیمانکار این پروژه است، اعلام کرد این شرکت بر روی عواید حاصل از واردات گاز از ایران در نیمه دوم ۲۰۰۸ سرمایه‌گذاری کرده، اما طرفین ایرانی قرارداد هنوز در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

همچنین مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی اعلام کرد: برای مقابله با کمبود گاز در فصل زمستان ۱۰میلیون متر مکعب به ظرفیت پالایشگاه گازی پارسیان ۲ اضافه می‌شود.

علیرضا ضیغمی روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: حفاری چاه در ۱۷ میدان از جمله نار و گنگان، آغارودالان، سرخون، بندرعباس و خانگیران شرکت شرق به پایان رسیده که از این ۱۷ حلقه چاه ۲۰میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید داخل افزوده می‌شود. وی با بیان اینکه خوشبختانه ظرف دو ماه کلیه مناقصات این چاه‌ها برگزار شد، خاطرنشان کرد: از اوایل خرداد یا تیر ماه امسال دکل‌های حفاری در منطقه مستقر خواهد شد.به گفته ضیغمی در حال حاضر دو دکل حفاری بر روی چاه‌های شانول و سرخون مستقر شده و به زودی یک دکل دیگر نیز بر روی یکی از چاه‌های گنگان مستقر می‌شود.مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده از اوایل آبان ماه این ۱۷ حلقه چاه به مدار تولید می‌آید. وی سقف تولید گاز در شرکت مناطق نفت مرکزی را در سال گذشته ۳۰۵میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این شرکت در حدود ۷۰درصد گاز کشور را تامین کرده است. ضیغمی همچنین تولید نفت پالایشگاه‌های گازی پارسیان ۱ و ۲ را حدود ۵/۸۴میلیون متر مکعب در سال گذشته ذکر و تصریح کرد: این میزان در پیک مصرف امسال به ۵/۹۴میلیون متر مکعب می‌رسد.