میزان تولید کاتد مس در ۱۱ ماهه منتهی امسال در مجموع به ۱۸۸‌هزار و ۲۸۱ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک‌درصد و نسبت به هدف برنامه پیش‌بینی شده ۴‌درصد افزایش داشت.

میزان تولید آند مس نیز در مدت یاد شده با ۳‌درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۳۱‌هزار و ۹۷۷ تن رسید. به گزارش «معدن و توسعه» میزان کل استخراج نیز در مدت مذکور برابر با ۸۱‌‌میلیون و ۹۱۵‌هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹‌درصد و در مقایسه با هدف برنامه پیش‌بینی شده ۱۲‌درصد افزایش نشان داد. همچنین میزان تولید کنسانتره مس و مولیبدن طی مدت یاد شده برابر با ۵۱۹‌هزار و ۵۴۴ تن بود. همچنین در ۱۱ ماهه امسال در بخش ریخته‌گری‌ها میزان تولید مفتول ۶۲‌هزار تن و تولید بیلت و اسلب ۴‌هزار و ۳۷۸ تن بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۳۶ و ۵‌درصد افزایش داشت. از سوی دیگر در ۱۱ ماهه امسال میزان صادرات مس شامل کاتد مس، آند، ته‌پاتیل مس، کنسانتره، مس، مفتول مسی و کنسانتره مولیبدن در مجموع برابر با ۲۵۴‌هزار و ۵۶۷ تن به ارزش ۷۷۷‌‌میلیون و ۷۱۰‌هزار و ۲۷۶ دلار بود.

گزارش وضعیت فروش داخلی شرکت ملی صنایع مس ایران نشان می‌دهد میزان فروش داخلی این شرکت در بخش محصولات مسی طی ۱۱ ماهه منتهی به پایان بهمن‌ماه ۸۶ برابر با ۱۲۳‌هزارتن به ارزش افزون بر ۸ تریلیون ریال بود که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۵۲ و ۵۹‌درصد افزایش داشت.

همچنین میزان فروش داخلی محصولات جنبی نیز در مدت یاد شده در مجموع برابر با ۷۵‌هزارتن به ارزش بیش از یک تریلیون ریال بود که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از نظر وزنی رشدی نداشت اما به لحاظ ارزشی ۳۹‌درصد رشد نشان داد.