کل گاز مصرفی ایران در هفته گذشته (۱۸ تا ۲۴ اسفند) در بخش‌های خانگی، تجاری، نیروگاه‌ها و صنایع معادل ۲۵۵۸‌میلیون مترمکعب بوده که از متوسط مصرف روزانه ۴/۳۶۵‌میلیون مترمکعب خبر می‌دهد.

به گزارش ایسنا، مصرف گاز خانگی نیز طی هفته گذشته ۱۵۴۷‌میلیون مترمکعب بوده که بیانگر متوسط مصرف روزانه ۲۲۱‌میلیون مترمکعب است. این در حالی است که میزان گاز مصرف شده در بخش خانگی در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۰۰ (متوسط مصرف روزانه ۱/۳۵۷)‌میلیون مترمکعب بوده که نشانگر کاهش ۱/۱۴درصدی مصرف امسال است. همچنین مقایسه آمار مصرفی گاز خانگی هفته گذشته نسبت به هفته پیش از آن (۱۱ تا ۱۷ اسفند) با مصرف ۱۸۴۲‌میلیون مترمکعب از کاهش ۲۹۵‌میلیون مترمکعب مصرف گاز در بخش خانگی معادل ۱۹‌درصد خبر می‌دهد.

در این راستا همچنین مقایسه کل گاز مصرف شده طی هفته گذشته در بخش‌های خانگی، تجاری، ‌نیروگاه‌ها و صنایع نسبت به هفت روز پیش از آن با مصرف ۲۸۱۳‌میلیون مترمکعب از کاهش ۲۵۵‌میلیون مترمکعب معادل ۹/۹‌درصد خبر می‌دهد.

براساس آمارهای رسمی شرکت ملی گاز ایران، بیشترین مصرف گاز کل کشور در هفته گذشته مربوط به روز پنج‌شنبه (۲۳ اسفند) با ۳۷۷‌میلیون مترمکعب و در بخش خانگی مربوط به روز شنبه (۱۸ اسفند) با ۲۵۱‌میلیون مترمکعب بوده است.

همچنین کمترین میزان مصرف کل گاز مربوط به روز جمعه (۲۴ اسفند) با ۳۴۵‌میلیون مترمکعب و کمترین مصرف هفته گذشته در بخش‌ خانگی نیز مربوط به همان روز با ۱۸۴‌میلیون متر مکعب بوده است. میانگین مصرف گاز هر خانوار نیز طی هفته گذشته ۷/۱۶مترمکعب برآورد شده است.