نماینده کمیته راهبردی سد و منابع آب در انجمن شرکت‌های ساختمانی گفت: در حال حاضر بدهی دولت به پیمانکاران بخش آب کشور بالغ بر ۱۷۰۰میلیارد تومان است.

در عین حال دولت به همین میزان نیز به پیمانکاران صنعت برق بدهکار است. به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر نوروزی نماینده کمیته راهبردی سد و منابع آب در انجمن شرکت‌های ساختمانی در نشست بررسی وضعیت مشکلات اجرای طرح‌های عمرانی گفت: صنعت سد و نیروگاه در کشور از سابقه‌ای ۱۵ساله برخوردار است و در حال حاضر این صنعت در کشور بومی شده و پروژه‌های آن در سطح بین‌‌المللی قابل ارائه است.

وی با اشاره به کاهش ظرفیت‌های پروژه‌های برق آبی در کشور بیان کرد: در شرایط کنونی عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران مشکلات عدیده‌ای را برای صنعت سد و نیروگاه کشور ایجاد کرده است به نحوی که هم‌اکنون دولت باید مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بخش آب کشور پرداخت کند.

نماینده کمیته راهبردی سد و منابع آب در انجمن شرکت‌های ساختمانی همچنین بدهکاری گروه آب و سد سازی به سیستم بانکی کشور را معادل ۲۰۰ تا ۲۵۰میلیارد تومان اعلام کرد.

در ادامه این نشست نماینده انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی ایران در انجمن شرکت‌های ساختمانی گفت: هزینه‌های پنهان در بخش ساخت‌و‌ساز مسکن و صدور خدمات فنی و مهندسی در کشور به حدی بالا است که در نهایت هزینه تمام شده مسکن معادل سایر کشورهای اطراف است با این تفاوت که مسکن با چندین سال تاخیر نسبت به این کشورها به بهره‌برداری می‌رسد که این امر منجر به ایجاد تورم در بخش مسکن شده است.