خبر خوب وزیر نیرو به مردم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی‌‌‌اکبر محرابیان، در خصوص اقدامات در حال انجام برای تامین برق تابستان ۱۴۰۲، اظهار کرد: سال گذشته توانستیم فصل گرم را بدون خاموشی بخش خانگی به اتمام برسانیم. همچنین نیاز صنعت و بخش کشاورزی به انرژی لازم برای تولید را تامین کردیم که رکوردهای افزایش تولید صنایعی نظیر فولاد و سیمان و همچنین تولید محصولات کشاورزی این مساله را تایید می‌کند. وی افزود: بلافاصله بعد از عبور از فصل گرم سال ۱۴۰۱، برنامه‌‌‌ریزی برای بهبود شرایط در فصل گرم سال ۱۴۰۲ رقم خورد و این‌‌‌بار ۱۴۰اقدام اساسی در دستور کار قرار گرفت تا به نقطه مطلوب‌‌‌تری به لحاظ تامین انرژی برسیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه با اجرای ۱۴۰اقدام اساسی، امیدواریم تابستان سال ۱۴۰۲ را بدون کوچک‌ترین چالشی در تامین برق پشت‌‌‌سر بگذاریم، گفت: یک اقدام از ۱۴۰اقدام اساسی صنعت برق، برای مردم شریف اتفاقات بسیار ویژه و مثبتی را رقم می‌‌‌زند و خبر خوبی است که ان‌شاءالله در هفته پیش‌رو آن را به سمع و نظر مردم می‌‌‌رسانیم.

نظام پژوهش و نوآوری در وزارت نیرو بازنگری می‌شود

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو گفت: نظام پژوهش و نوآوری در این وزارتخانه بازنگری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم کارگر نجفی در نشستی با شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان و فناوران پارک علم و فناوری خوزستان بیان کرد: در حوزه وزارت نیرو براساس رصدی که انجام شده در دوسال گذشته، جهش بسیار خوبی در تولید آب و برق و اجرای طرح‌‌‌ها و پروژه‌‌‌های آب و برق در خوزستان صورت گرفت و حرکت و سرعتی که پروژه‌‌‌های آب و برق خوزستان داشتند، بی‌‌‌سابقه بود.

وی از افتتاح حداقل ۳۰پروژه آب و برق در خوزستان هم‌‌‌زمان با حضور رئیس‌‌‌جمهور در استان خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم در حوزه آب و برق استان خوزستان، جهادی کار شد. همچنین در همه استان‌‌‌ها تقریبا شرکت‌های آب‌منطقه‌‌‌ای کوکی داریم؛ اما در خوزستان به دلیل شرایط خاص و منابع انرژی خاص مانند نیروگاه‌‌‌های برق‌‌‌آبی، سازمان آب و برق خوزستان یکی از کلیدی‌‌‌ترین سازمان‌هاست و مدیران این استان توسط وزیران تعیین می‌‌‌شوند. معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو گفت: رسالت اصلی در وزارت نیرو، در حوزه آب و برق است و تولید منابع، توزیع آب و تولید برق و منابع انرژی را دنبال می‌‌‌کنیم و از مراحل تولید تا توزیع و انتقال منابع، در تک‌‌‌تک این بخش‌‌‌ها جای علم و فناوری و نوآوری وجود دارد.

کارگر نجفی افزود: در وزارت نیرو آب را با هزینه‌‌‌های فوق‌‌‌العاده بالا به دست کشاورز می‌‌‌رسانیم و تقریبا بیش از ۹۲‌درصد مصرف آب، در کشاورزی است، اما اینکه یک کشاورز چگونه از آب استفاده می‌کند، در حوزه اختیار ما نیست. وی ادامه داد: برق را به‌‌‌سختی و با هزینه‌‌‌های بسیار بالا تولید می‌کنیم و به دست مصرف‌کنندگان خانگی و صنعتی می‌‌‌رسانیم، اما اینکه در صنایع چقدر مدیریت مصرف انجام می‌شود و شهرداری‌‌‌ها چقدر رعایت می‌کنند، بخش زیادی از اینها در حوزه اختیار ما نیست، اما متوجه ماست و خسارتی که در رعایت نشدن الگوی مصرف و بهینه‌‌‌سازی به وجود می‌‌‌آید، متوجه ماست.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با اشاره به اهمیت رعایت الگوی مصرف، بیان کرد: نقش نخبگان و شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان و پارک‌‌‌های علم و فناوری در زمینه رعایت الگوی مصرف بسیار مهم است و انجام آن به آموزش و اطلاع‌‌‌رسانی نیاز دارد.