گروه صنعت و معدن- فرید قدیری : دو کارخانه سازنده گوشی تلفن‌همراه کمتر از یک ماه دیگر گوشی ایرانی وارد بازار می‌کنند. محسن شاطرزاده، معاون اقتصادی وزارت صنایع و معادن، در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر ۱۲ شرکت ایرانی در تلاش برای واردات تکنولوژی ساخت گوشی تلفن‌همراه به کشور هستند.

وی افزود: این در حالی است که ماشین‌آلات ساخت گوشی تلفن‌همراه توسط دو شرکت ایرانی اخیرا وارد کشور شده که پیش‌بینی می‌شود تا بعد از نصب و راه‌اندازی آنها طی یک ماه آینده اولین سری گوشی‌های تلفن‌همراه ساخت ایران وارد بازار شوند. شاطرزاده تصریح کرد: تکنولوژی تولید این دو کارخانه متعلق به کشورهای غربی و شرقی است.

معاون اقتصادی وزیر صنایع و معادن که در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع نساجی و پوشاک شرکت کرده بود، از نزدیک با مدیران این صنعت گفت‌وگو کرد.

شاطرزاده در بیان آخرین وضعیت صنعت نساجی به خبرنگار ما، گفت: دولت با همه توان آماده حمایت از صنعت نساجی است. وی افزایش تعرفه واردات و ادامه اجرای قانون بازسازی و نوسازی صنایع نساجی را از جمله برنامه های دولت برای حمایت از واحدهای نساجی عنوان کرد.

شاطرزاده همچنین در خصوص تامین پنبه مورد نیاز کارخانه‌های ریسندگی نیز گفت: سعی ما این است که با جلسات مشترکی که با نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی برگزار می‌کنیم، تعرفه واردات پنبه را کاهش دهیم.

براساس این گزارش تعرفه واردات پنبه در حال حاضر ۱۵درصد است، این در حالی است که نخ پنبه‌ای با تعرفه ۱۰درصد می‌تواند وارد کشور شود. به بیان دیگر واردات کالای نهایی از این صنعت ارزان‌تر از واردات مواد اولیه مورد نیاز تمام می‌شود. به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته با حضور ده‌ها شرکت داخلی صنعتگران عرصه نساجی همچنین مقامات وزارت صنایع و معادن با صاحبان صنایع و صادرکنندگان محصولات نساجی نمایشگاه صنعت نساجی آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شده است، شرکت‌های ایرانی و خارجی محصولات خود را به دیدارکنندگان عرضه می‌کنند. این نمایشگاه تا

۳۱ مرداد ماه دایر خواهد بود.