شاتا: سخنگوی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت بر ایجاد کمپین حمایت از تولید داخل تاکید کرد. منوچهر طاهایی افزود: باید کمپین حمایت از تولید داخل چه در رسانه ملی، شبکه‌های مجازی و مدارس پیگیری و کار این کمپین باید از بانوان آغاز شود.

وی اظهار کرد: خرید جنس خارجی مساوی است با افزایش بیکاری فرزندان و در زمینه فرهنگ‌سازی برای خرید کالای داخلی باید از اصناف و بانوان فرهنگی و خانه‌داران کمک بگیریم؛ چرا که اگر در این بخش کار جدی انجام نشود، تولید به همین وضعیت رکود ادامه می‌یابد و تزریق ۱۶ هزار میلیارد تومان نقدینگی به صنایع نیز تنها آنان را مقروض‌تر می‌کند.

طاهایی تصریح کرد: باید بازدید از کارخانجات و واحدهای صنعتی و خطوط تولید برای بانوان در اولویت در نظر گرفته شود. مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم وجود همیاران صنعت از سوی بانوان و کودکان و نوجوانان افزود: مهم‌ترین مساله اقتصادی ما بحث مصرف کالای داخلی است و در این زمینه مسائل فرهنگی خیلی جدی‌تری داریم.

وی تصریح کرد: راه حل جبران عقب‌ماندگی از فناوری روز واردات اجناس کامل نیست، بلکه شریک تجاری شدن و استفاده از فناوری و دانش روز در همه رشته‌هایی است که ما عقب هستیم. طاهایی با بیان اینکه در دولت یازدهم مبنا بر ارائه آمار شفاف و دقیق است، اضافه کرد: طی هفته دولت بیشترین طرح‌ها در استان‌های کرمان، خراسان رضوی و هرمزگان افتتاح می‌شود.