ایرنا: معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری ۱۵۰ طرح تولیدی و صنعتی نیمه تمام در کشور با ارائه تسهیلات ۱۶۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد. حسین ابوئی‌مهریزی افزود: واحدهای تولیدی دارای مشکلات مالی در فهرست حمایت این وزارتخانه قرار دارند و با همکاری نظام بانکی و تمامی سازمان‌ها و نهادهای مربوط، جهت رفع موانع و مشکلات آنها اقدام می‌شود.

وی اظهار کرد: اکنون هفت طرح به‌عنوان طرح‌های ملی اقتصاد مقاومتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده که یکی از آنها فعال کردن هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی نیمه‌تمام است. وی تکمیل زنجیره متوازن صنایع فولاد، افزایش تراز تجاری کشور به مبلغ ۱۰ میلیارد دلار، مدیریت هدفمند واردات و راه‌اندازی ۳۶ طرح بزرگ ملی با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری با اشتغالزایی ۱۳ هزار نفر را از جمله طرح‌های ملی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

ابوئی‌مهریزی اضافه کرد: تکمیل ۹۰ هزار طرح نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شده است. معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: موانعی همچون بدهی معوقه و مالیاتی، کمبود اعتبار، چک برگشتی، مشکل مدیریتی و کاهش بازار کار از مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی است که مقرر شده در زمان واگذاری تسهیلات بانکی جدید، مدت بازپرداخت بدهی‌های قبلی این واحدها تا یک سال از سوی بانک مرکزی، سازمان تامین اجتماعی و سازمان مالیاتی افزایش یابد. حسین ابوئی‌مهریزی در سفر یک‌روزه به استان سمنان از واحد تولیدی صنعتی آریا ترانسفور قدرت شهرستان مهدیشهر بازدید کرد.