قباد ناصری با اشاره به توان تولید روزانه ۶۲۰هزار بشکه نفت خام و ۵۸۵میلیون فوت مکعب گاز در این شرکت افزود: سال گذشته با استفاده از دستگاه‌‌‌های فرآورش سیار نفت (MOT) و تفکیک‌‌‌گر سیار MOS جمعا ۱۴۰هزار بشکه نفت در عملیات اسیدکاری و احیای چاه‌‌‌های نفت بازیافت و به مدار تولید بازگردانده شد ضمن آنکه با انجام ۷۰۰ مورد عملیات نظارت بر کیفیت و کمیت تولید و ۳۰ مورد اصلاحیه فرآیندی مرتبط،  مقدمات ۳۰هزار بشکه در روز افزایش تولید و ۲۰ میلیون فوت مکعب در روز کاهش گازسوزی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌‌‌برداری نفت و گاز مارون گفت: پارسال در مجموع ۱۰‌درصد گازسوزی داشتیم و امسال طبق برنامه گازسوزی در این شرکت را به صفر خواهیم رساند.

ناصری افزود: گازهای جمع‌آوری شده دوباره مورد استفاده قرار خواهد گرفت که این خود ضمن ایجاد ارزش افزوده از آلودگی‌‌‌های زیست محیطی جلوگیری خواهد کرد.

ناصری با بیان اینکه ۵۲۰حلقه چاه نفت و گاز در محدوده شرکت بهره‌‌‌برداری نفت و گاز مارون فعال هستند،  گفت: با استفاده از نفت تولیدی شرکت،  کل خوراک پالایشگاه نفت اصفهان تامین می‌‌‌شود.

وی گفت: بخشی از تولید نفت خام این شرکت نیز از طریق پایانه نفتی خارک صادر می‌‌‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌‌‌برداری نفت و گاز مارون انجام بیش از ۲‌هزار طرح بزرگ و کوچک و سایر اقدامات صورت گرفته در حوزه ایمن‌‌‌سازی خطوط لوله را برجسته دانست و گفت: احداث ۳۶ کیلومتر خط ۱۰ اینچ از کلاستر شادگان به واحد بهره‌‌‌برداری مارون ۳ تا مارون ۴ با هدف افزایش تولید به میزان ۳۰‌هزار بشکه در روز،  ایمن‌سازی چهار کیلومتر خط لوله ۱۴ اینچ انتقال گاز واحدهای تقویت فشار گاز،  ایمن‌‌‌سازی هشت کیلومتر خط لوله ۱۶ اینچ برای تزریق گاز مارون،  طراحی و اجرای اصلاحیه خط لوله نفت خروجی بهره‌‌‌برداری مارون ۳ بدون کاهش و وقفه در تولید نفت و گاز،  تعمیر و تعویض خط لوله ۱۲ اینچ انتقال مایعات گازی کارخانه گاز و گاز مایع ۴۰۰ به طول ۱۱ کیلومتر و جمع‌‌‌آوری حدود ۶۴ کیلومتر خطوط لوله مازاد از مهم‌ترین اقدامات شرکت در سال ۱۴۰۱ بود.

وی همچنین از انجام حدود ۵‌هزار مورد عملیات توسط خدمات عملیات در سه بخش خدمات چاه‌‌‌ها،  خدمات تاسیسات و واحد آزمایش چاه‌‌‌ها در سال ۱۴۰۱ خبر داد که نشان از پویایی سازمان و تلاش شبانه‌روزی کارکنان در راستای پایداری تولید دارد.

ناصری همچنین آبرسانی به ۱۲ روستای همجوار تاسیسات فرآیندی با احداث ۴۷ کیلومتر خط لوله را از مهم‌ترین خدمات شرکت نفت و گاز مارون در راستای عمل به مسوولیت‌‌‌های اجتماعی سال ۱۴۰۱ اعلام کرد.

وی گفت: تانکرهای آب آشامیدنی برای توزیع در روستاهای کم‌برخوردار همجوار حوزه عملیاتی شرکت به صورت مستمر برای بخشداری غیزانیه تامین شده و در تفاهم‌نامه‌‌‌ای دیگر با شرکت آب و فاضلاب استان،  آب بهداشتی و پایدار برای ستاد و تاسیسات شرکت نیز تامین خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌‌‌برداری نفت ‌‌‌و گاز مارون در ادامه احداث دو دهانه پل در روستاهای شهرستان رامشیر با هدف بهبود دسترسی به روستاها و ایجاد زمینه کشاورزی برای ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی که پیش از این قابل بهره‌‌‌برداری نبودند و احداث دو دهانه پل در مسیر چاه‌های ۱۳۱ و ۱۸۳ برای جلوگیری از عبور سیلاب از روی محور اهواز - امیدیه را از دیگر پروژه‌های مسوولیت‌‌‌های اجتماعی شرکت در سال گذشته اعلام کرد.